De Bijenkorf en IKEA ook op slot, winkels Blokker vooralsnog open

De Bijenkorf en IKEA ook op slot, winkels Blokker vooralsnog open

Nadat eerder deze week onder meer Coolblue en KPN besloten hun winkels tot nader order dicht te houden, volgen nu ook IKEA en De Bijenkorf dit voorbeeld. Beide retailers hebben grote winkeloppervlakten waar veel mensen bij elkaar komen. Om de gezondheid en veiligheid van klanten en medewerkers te waarborgen, hebben ze daarom besloten deze dicht te houden. Online kunnen consumenten nog wel bij IKEA en De Bijenkorf terecht.

Hoewel De Bijenkorf eerder zijn openingstijden aanpaste, maakte de retailer dinsdagavond bekend zijn zeven warenhuizen per direct helemaal te sluiten. Ook de dertien filialen van IKEA blijven dicht. Dat de Zweedse woonwinkelketen zijn Nederlandse filialen sluit, komt niet als een verrassing. Eerder gingen de 53 vestigingen in Duitsland al dicht en ook in België en Portugal houdt IKEA zijn winkels gesloten. "De gezondheid en veiligheid van onze bezoekers en medewerkers zijn voor IKEA topprioriteit”, laat de keten weten.

In plaats van de winkels helemaal dicht te gooien, zijn er ook retailers die voor aangepaste openingstijden kiezen. Zo is Hans Anders korter open om personeel de gelegenheid te geven in de ochtenden voor hun kinderen te zorgen en zodat zij gespreid over de dag kunnen reizen, meldt het FD. Ook MediaMarkt is nog maar vijf uur per dag open en zelfs Marqt, die net als andere supermarktketens met topdrukte te maken heeft, verkort zijn openingstijden. “Om ons personeel niet te overvragen, en duurzaam in dienst te houden, gaan veel vestigingen iets later open en ook eerder dicht. Dat geeft ze meer tijd om schappen te vullen en schoon te maken.”

HEMA, Blokker en Zeeman houden hun filialen vooralsnog open. Volg de laatste ontwikkelingen omtrent het coronavirus via ons liveblog.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!