The Flower Family vindt zichzelf geen concurrent van Bloomon

The Flower Family vindt zichzelf geen concurrent van Bloomon

Online bloemenservice The Flower Family ziet Bloomon niet als directe concurrent. "Wat zij doen is puur transactioneel bloemen verkopen. Jij bloemen, wij geld", vertelt Jos van Beuningen, medeoprichter van The Flower Family aan RetailTrends. 

The Flower Family heeft als missie om met bloemen de wereld beter te maken en 'à la Tony's Chocolonely' de sector te verduurzamen en mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een plek te geven. "Wij bezorgen geen bloemen, maar bloemen met een verhaal", stelt Van Beuningen. Daarbij speelt het bedrijf in op de zichtbare trend dat consumenten steeds meer willen weten waar onze producten vandaan komen. Daarom gebruikt het bedrijf bloemen niet als transactiemiddel, maar om goed te doen op een relationele manier. 

The Flower Family is 2,5 jaar geleden opgericht door Van Beuningen en zijn goede vriend Laurens Mulder. De startup verkoopt bloemen en kantoorplanten aan de zakelijke markt. Niet alleen worden de bloemen op een duurzame manier geteeld bij gecertificeerde kwekers, ook biedt het bedrijf werkplekken aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. "Wij noemen het onze talenten, omdat wij ervan overtuigd zijn dat iedereen, ongeacht afkomst of beperkingen, over talenten beschikt". Lees op RetailTrends hoe The Flower Family de bloemensector verder verduurzaamt.

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!