Nederlandse Lego-webshop Bricks2Play failliet

Nederlandse Lego-webshop Bricks2Play failliet

Online speelgoedwinkel Bricks2Play is door de rechtbank failliet verklaard. De webshop verkocht onder meer producten van Lego, schrijft RTL Z.

Bricks2Play werd in 2011 opgericht door Arno Fluitman en zijn vrouw. Waar het bedrijf zich eerst vooral richtte op de Lego-verzamelaar, met speciale sets en losse blokjes, richtte het zich later op de groothandel aan professionele partijen. Binnen drie jaar boekte de webshop een omzet van drie miljoen euro. Later opende Fluitman met Bricks2Play enkele fysieke winkels en voegde de ondernemer andere speelgoedmerken toe aan zijn assortiment.

Volgens de oprichter ging zijn groothandel failliet aan 'een combinatie van factoren', waarvan een ‘mislukte fusie’ met een Duitse partner de voornaamste was. "Gezien het feit dat de verhoudingen daarin kwetsbaar zijn en de zaak onder de curator is, kan en wil ik daarover niet al te veel zeggen", aldus Fluitman tegen de nieuwssite. 

Als curator is Peter Fousert aangewezen. Vooralsnog hebben zich geen partijen gemeld die Bricks2Play met personeel en activiteiten willen doorstarten. "Wel zijn er partijen geïnteresseerd in delen van het bedrijf, zoals de grote voorraden", aldus Fousert. "Maar het zou mooi zijn als iemand een volledige doorstart wil maken."

Reacties 4


ikke weet het 27 mrt, 13:42

Ja met Lego kun je de kost niet verdienen, dan hebben we het nog niet eens over de arrogantie van dit soort bedrijven.


Frits Dieben 27 mrt, 22:04

Het probleem zit m, mijn inziens, meer in het groter willen. Uitbreiden met steeds grotere afstand tot de kern van de oprichting. En hoeveel fusies/overnames gaan er niet mis...


Raymond Verhoeven 11 jun, 13:39

Je kan met LEGO wel degelijk de kost verdienen maar wat Frits zegt, het groter willen worden is vaak niet de beste keuze, hoe verleidelijk dan ook.


J. Pel 5 jul, 20:57

Als je te groot wordt, draaien de Denen de kraan dicht. Herkenbaar.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!