HEMA blijft open 'totdat een ander zegt dat dat niet meer kan'

HEMA blijft open 'totdat een ander zegt dat dat niet meer kan'

Warenhuisketen HEMA houdt zijn winkels zo lang mogelijk open. De retailer ziet zichzelf als een essentiële ondersteuning van de supermarkten, met een onderscheidend assortiment in onder meer basisproducten. "Bij een eventuele lockdown zouden we daarom ook open blijven", vertelt een woordvoerster desgevraagd aan RetailNews. 

"In de winkel hebben we alle maatregelen van het RIVM doorgevoerd om de gezondheid van onze medewerkers te waarborgen", laat de woordvoerster weten. Onder meer is er een deurbeleid ingevoerd, is er één ingang open om de hoeveelheid klanten in de winkel te kunnen doseren, is er een beperkt aantal winkelmandjes en is overal desinfectant aanwezig. "Alleen als de RIVM zegt dat het onverantwoord is om de deuren open te houden, zouden we dicht gaan."

In een brief aan leveranciers die in handen is van RetailNews, deelt de warenhuisketen mee dat de betalingstermijn wordt opgerekt in verband met de coronacrisis. In diezelfde brief laat de retailer ook weten op basis van nieuwe adviezen en maatregelen eventueel de openingstijden van zijn winkels aan te passen en/of tot sluiting over te gaan. Dit om de personeelslasten en gezondheidsrisico's te beperken.

Reacties

Wat een immorele keuze. Jammer van Hema, dat de overheid niet zegt dat je dicht MOET, wil niet zeggen dat je in vrijheid niet die keuze zou kunnen maken. Dat bij een lockdown de Hema open blijft, is denk ik een denkfoutje van hen.

Geplaatst door N IJ op 27 maart 2020 om 16:01

Snap ook niet dat ze open blijven en als ze dat zo graag willen stuur dan de collega's van 60 jaar en ouder naar huis, loopt personeel voldoende!!

Geplaatst door E Rabel op 27 maart 2020 om 16:15

Geld belangrijker dan gezondheid personeel...

Geplaatst door Tony de Boer op 27 maart 2020 om 16:21

Belachelijk

Geplaatst door Pinta Janssen op 27 maart 2020 om 16:26

Fijn dat HEMA open blijft voor de essentiële non dood producten. Volgens mij geven ze aan dat ze in geval van een lock down open mogen blijven van de overheid.

Geplaatst door Maaike Plas op 27 maart 2020 om 18:06

Non food :)

Geplaatst door Maaike Plas op 27 maart 2020 om 18:07

Dit klopt inderdaad Maaike. De Overheid heeft de Hema aangwezen als een essentiele winkel!

Geplaatst door Adrie Miltenburg op 27 maart 2020 om 19:23

Als ik de reacties hieronder lees, denk ik mensen, zijn jullie wel helemaal lekker?.. Laat jij bedrijf failliet gaan, omdat jullie maar graag opgesloten willen worden? Nou ik zou dat niet doen en iedereen laat zich gek maken door een virusje maar reken maar dat we met z'n alle bedonderd worden... Er klopt geen ene fluit van de cijfers en uitspraken die gedaan worden door de media en overheid.

Geplaatst door Fou Dut CHau op 28 maart 2020 om 08:35

alsof jij de spullen niet in de supermarkt kan kopen. er lopen nog genoeg mensen zomaar te winkelen in de Hema.do &Vr zelf geconstateerd en de opmerkingen die je naar je hoofd krijg.zeer asociaal gedrag. en daar sta ik 3 dagen in te werken. blijf thuis!!!!!!!!

Geplaatst door jolanda van der stelt op 28 maart 2020 om 09:07

Fijn dat de Hema openblijft. De joggers lopen ook massaal buiten. Die kijken nergens naar ook niet als er feadviseerd blijft zoveel mogelijk binnen te blijven. Heel de dag door

Geplaatst door A janssen op 28 maart 2020 om 09:32

Top....fijn dat jullie open zijn

Geplaatst door R Princen op 28 maart 2020 om 10:19

In België heeft men het verstand op 0 gezet en alles ondoordacht gesloten mét een dikke sponsoring bovenop de torenhoge staatsschuld. I.p.v. eerst te kijken hoe men dit kon aanpakken. Soms kunnen winkels wél beter open blijven mits aangepaste maatregelen, om de grote toeloop na het prille einde van een lock down te vermijden....Daar hoeft dan maar 1 besmette tussen te lopen en het hek is weer van de dam.

Geplaatst door Johan De Waele op 28 maart 2020 om 11:34

[Deze reactie is door de gebruiker verwijderd]

Geplaatst door Jeroen van der Meer op 28 maart 2020 om 19:18

[Deze reactie is door de gebruiker verwijderd]

Geplaatst door Jeroen van der Meer op 28 maart 2020 om 19:23

Prima beslissing. Laat de regeltjes maar over aan mensen die er verstand van hebben. En zolang die zeggen je kan open blijven en je wilt dat als winkel is dat prima.

Geplaatst door DANNY ROMBOUTS op 31 maart 2020 om 10:48

In de nabije toekomst van het voorjaar van 2021.



Tijdens de Corona crisis dacht ik slim te zijn en al mijn aankopen via de webwinkels te doen. Had ik dat maar niet gedaan. De stenen winkels zijn uit het straatbeeld verdwenen en dat hebben we allemaal aan onszelf te danken.

Ik kom amper nog buiten. Verplicht moet ik al mijn inkopen via die “*” computer doen. Thuis blijven wachten tot ze bezorgen en dan ben ik weer vrij voor vandaag. Ben ik niet thuis dan wordt het naar een verzamelpunt gebracht.

Hoe makkelijk is het dat er stenen winkels zijn? Dan kan ik gaan wanneer ik wil. Nu moet ik verplicht thuis blijven want de bezorger komt tussen 10.00 en 15.00 uur. De bezorger praat niet met me, wil alleen een handtekening en gaat snel verder. In de “Echte” winkel staat Rietje altijd klaar voor een praatje, dat mis ik. Mijn hele leven is “sociaal” bijna nihil. Kon ik nog maar gewoon winkelen. Shoppen zoals we dat vroeger noemden. Wil ik stenen winkels dan moet ik als dorpeling naar de stad. Ik wil een artikel kunnen zien, voelen, misschien wel proeven.

Hadden we toen maar gekozen om 1,5 meter afstand te houden en lokaal te winkelen. Dan hadden ze de winkels niet gesloten.

Geplaatst door Richard Engelen op 31 maart 2020 om 12:04