Het doet op het eerste gezicht meer denken aan de set van een Indiana Jones-film, maar dit is toch echt een kledingwinkel. Het designmerk Azulik sloeg de handen ineen met Roth-Architecture voor deze Mexicaanse boetiek. Het resultaat: een interieur waar Tarzan nog een puntje aan kan zuigen – om maar in Hollywoodtermen te blijven.
Een plek waar design en mode een nieuwe betekenis krijgen: zo omschrijft Azulik deze winkel (genaamd 'Zak Ik'), die vooral opvalt door het hoge junglegehalte. Niet gek, want de boetiek is om de oorspronkelijke junglevegetatie van het gebied heen gebouwd. Het zijn dus echte bomen waartegen de gevlochten, houten constructie is geplaatst. Ook is er een betonnen vloer gestort, met daartussen kleine beekjes en stenen om overheen te lopen.
Het doet op het eerste gezicht meer denken aan de set van een Indiana Jones-film, maar dit is toch echt een kledingwinkel. Het designmerk Azulik sloeg de handen ineen met Roth-Architecture voor deze Mexicaanse boetiek. Het resultaat: een interieur waar Tarzan nog een puntje aan kan zuigen – om maar in Hollywoodtermen te blijven.
Een plek waar design en mode een nieuwe betekenis krijgen: zo omschrijft Azulik deze winkel (genaamd 'Zak Ik'), die vooral opvalt door het hoge junglegehalte. Niet gek, want de boetiek is om de oorspronkelijke junglevegetatie van het gebied heen gebouwd. Het zijn dus echte bomen waartegen de gevlochten, houten constructie is geplaatst. Ook is er een betonnen vloer gestort, met daartussen kleine beekjes en stenen om overheen te lopen.
Bladeren en takken vormen tunnels waarin de kledingstukken worden gepresenteerd en tussen het groene geweld zijn glazen etalageruiten en een toonbank geplaatst. Wie goed kijkt ziet nog meer elementen van een ‘normale’ kledingwinkel: achter een gordijn bevinden zich de kleedhokjes. Alleen staat in deze winkel natuur centraal en 'wordt die gerespecteerd', aldus de architecten.
Naast kleding hebben ook kunst- en designvoorwerpen en juwelen een plekje gekregen tussen de varens en lianen. Azulik omschrijft zichzelf als een merk dat concepten bedenkt op het gebied van hospitality, gastronomie, mode, architectuur en kunst. Het Mexicaanse merk heeft drie kledingwinkels in zijn thuisland, de één nog opvallender dan de ander.
Beeld: Roth-Architecture