Dante6 wil top drie best presterende merken bereiken

Dante6 wil top drie best presterende merken bereiken

Het Nederlandse kledingmerk Dante6 wil bij de top drie best presterende merken horen. "Dan pas gaat de champagne open", aldus ceo Arlette Huisman in een interview met RetailTrends

Huisman wil met Dante6 'niet zomaar goed zijn, maar één van de best performing brands worden'. "Om dat te realiseren moeten we weten wat er speelt in de markt en hoe de consument zich gedraagt", vertelt de ceo. "Wat is haar leeftijd, welke interesses heeft ze, wat koopt ze en voor welke prijs? Aan de hand van al die data optimaliseren we onze collecties. Zo kunnen we per land inspelen op de behoeftes en zijn we futureproof."

De mode-items van Dante6 worden op dit moment in dertien landen verkocht. Het bedrijf wil nu in de diepte uitbreiden met wholesale. "Daarbij mikken we op de Benelux, Duitsland, Scandinavië en Noord-Amerika, waar we in gesprek zijn met een grote retailpartij die veel kennis en ervaring heeft binnen ons segment. Dat ziet er veelbelovend uit."

Dante6 werd tien jaar geleden opgericht door Evelyne Brekelmans, die de 'luxury casuals' zelf ontwierp en maakte. Later haalde ze business-strateeg Arlette Huisman binnen als ceo en mede-eigenaar. Het merk zag onlangs de feestelijke opening van zijn tweede fysieke winkel in het water vallen door de coronacrisis, maar blijft zijn klanten wereldwijd bedienen. "Het is echt nog mogelijk om veertig tot zestig procent van je omzet te draaien", aldus Huisman. Lees het hele interview met de ceo hier.

Reacties