'Elke retailer ziet aankopen achteruit gaan door de coronacrisis'

'Elke retailer ziet aankopen achteruit gaan door de coronacrisis'

Het aantal aankopen binnen de retail gaat achteruit door de coronacrisis. Met name de plus bij bouwmarkten en supermarkten is verleden tijd. Dat blijkt uit een onderzoek van de mobile-wallet-app Stocard. De app wordt door ruim drie miljoen Nederlanders gebruikt.

Bij bouwmarkten en tuincentra is de grootste daling te zien na afgelopen weekend. Maar afgelopen zondag hadden ook kleding- en meubelzaken het moeilijk. Eerder was nog een toename in aankopen te zien, maar aan de oproep om zoveel mogelijk thuis te blijven is duidelijk gehoor gegeven. 

 

Nederland past hierbij in het plaatje dat ook bij andere Europese landen zichtbaar is. Vanaf 18 maart is er een dalende lijn te zien bij alle Europese landen. 

"Het is mooi om te zien hoe de retail zich door deze moeilijke tijd heen slaat. Dit is dan ook het moment voor de burger om de retail te steunen en van lokale initiatieven gebruik te maken", zegt Emile Muijsson, country director Benelux bij Stocard.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!