In deze RetailTrends-editie aandacht voor drie powervrouwen. Echte entrepeneurs. Alle drie zagen ze een niche waar iedereen overheen keek. Hun keuken veranderde in een lab, waar ze experimenteerden met zelfbedachte vegamenu’s, biertjes en deo’s. De belangrijkste ingrediënten? Passie, lef, doorzettingsvermogen en – vooral – timing.  In dit artikel aandacht voor Tessel de Heij, medeoprichter Gebrouwen door Vrouwen.


“Samen met mijn zus Do begon ik zo’n zeven jaar geleden met bierbrouwen. Gewoon als hobby, thuis experimenterend. Urenlang hingen we boven een grote pan, op zoek naar de lekkerste recepten. We gebruikten veel kruiden en juist niet zo veel hop, waardoor toegankelijke biertjes ontstonden. Die zelfbedachte brouwsels serveerden we tijdens een feestje of gaven we cadeau. Via-via belandde een van die brouwsels bij de eigenaar van een Amsterdamse kroeg. Hij was enthousiast over de smaak en bovendien wel gecharmeerd van twee bierbrouwende zussen, aangezien de bierwereld een echte mannenwereld is.