Artikelen geschreven door Linda Pol




8x sexy met stenen

Shop je nu in een winkel, of toch eigenlijk online? Hier heb je geen idee, zó naadloos is de totaalervaring van clicks & bricks. Laat je inspireren door deze acht winkelconcepten die sowieso één motto delen: Alles kan.




8x sexy met stenen

Shop je nu in een winkel, of toch eigenlijk online? Hier heb je geen idee, zó naadloos is de totaalervaring van clicks & bricks. Laat je inspireren door deze acht winkelconcepten die sowieso één motto delen: Alles kan.


'De creativiteit ontploft echt'

In crisistijden is communicatie key. Maar de scheidslijn tussen top en flop is griezelig dun, zo blijkt. Hoe raak je wel de juiste (en niet een gevoelige) snaar? Tips van trendanalist Christine Boland.



Powervrouw: Tessel de Heij, Gebrouwen door Vrouwen

In deze RetailTrends-editie aandacht voor drie powervrouwen. Echte entrepeneurs. Alle drie zagen ze een niche waar iedereen overheen keek. Hun keuken veranderde in een lab, waar ze experimenteerden met zelfbedachte vegamenu’s, biertjes en deo’s. De belangrijkste ingrediënten? Passie, lef, doorzettingsvermogen en – vooral – timing.  In dit artikel aandacht voor Tessel de Heij, medeoprichter Gebrouwen door Vrouwen.


Powervrouw: Isabel Boerdam, Green Food Lab

In deze RetailTrends-editie aandacht voor drie powervrouwen. Echte entrepeneurs. Alle drie zagen ze een niche waar iedereen overheen keek. Hun keuken veranderde in een lab, waar ze experimenteerden met zelfbedachte vegamenu’s, biertjes en deo’s. De belangrijkste ingrediënten? Passie, lef, doorzettingsvermogen en – vooral – timing.  In dit artikel aandacht voor Isabel Boerdam, oprichter Green Food Lab.


Powervrouw: Dewi van de Waeter, The Lekker Company

In deze RetailTrends-editie aandacht voor drie powervrouwen. Echte entrepeneurs. Alle drie zagen ze een niche waar iedereen overheen keek. Hun keuken veranderde in een lab, waar ze experimenteerden met zelfbedachte vegamenu’s, biertjes en deo’s. De belangrijkste ingrediënten? Passie, lef, doorzettingsvermogen en – vooral – timing.  In dit artikel aandacht voor Dewi van de Waeter, oprichter The Lekker Company.


Coronacrisis: hoe gaat het met de kleine drogisterijen?

Naast supermarkten en bouwmarkten beleefden ook drogisterijen drukke tijden. Thermometers, handgel, paracetamol en andere ‘corona-gerelateerde’ producten vlogen over de toonbank. Inmiddels lijkt de ergste drukte achter de rug en zijn de drogisterijen weer volop bevoorraad. Hoe gaat het nu met de kleinere spelers uit deze branche in ons land?


Hoe het coronavirus ook BackWerk in zijn greep houdt

Ook BackWerk moest vorige week maandag vanwege de coronauitbraak noodgedwongen de deuren van zijn filialen dichthouden. Dinsdag gingen de vestigingen toch weer open, omdat het kabinet besloot dat verkoop via takeway vooralsnog wel is toegestaan. Maar storm loopt het als vanzelfsprekend niet. “De binnensteden en stations zijn compleet leeg", vertelt managing director Dick de Vilder.


Anna+Nina: 'Onze fysieke winkels dienen als een soort marketingtool'

De bekendheid van sieradenlabel Anna+Nina groeide hard door een sterke community op Instagram. Het merk heeft inmiddels 115 duizend volgers op het kanaal, drie conceptstores in onze hoofdstad en sinds vorig jaar ook één in Antwerpen. Volgens mede-oprichter Nina Poot zijn de bijzondere ontwerpen een van de redenen dat het merk aanslaat. “Voor ons is het belangrijk dat we net even anders zijn dan het mainstream sieradenmerk.”


Whoppah: eersteklas in tweedehands

Een echte ‘Eames by Vitra’-bureaustoel, type EA104. De glooiende kuipstoel van Verner Panton. Of toch liever een strakker model van Philippe Starck? Designliefhebbers watertanden op de Nederlandse marktplaats Whoppah, het tegengeluid op de fastfurniture. “Vroeger werd er veel minder ‘rommel’ gemaakt.”