BCC: 'significante omzetgroei' door coronacrisis

BCC: 'significante omzetgroei' door coronacrisis

Door de coronacrisis loopt het storm bij BCC, vertelt ceo Herman Bramer in een interview met RetailTrends. De topman spreekt van een 'significante omzetgroei'. 

Door het advies om thuis te werken en de sluiting van de scholen zijn consumenten massaal op zoek naar spullen om van hun huis 'een eigen bedrijfje' te maken. Volgens de BCC-ceo gaat het dan vooral om laptops, tablets en alle accessoires die daarbij horen, zoals toetsenborden, muizen, webcams en routers. "Dat gaat echt heel hard."

Bramer verwacht dat de markt door de crisis sneller naar online verschuift. Maar ook de fysieke winkels van BCC zijn nog open, net zoals de meeste andere elektronicazaken in Nederland. "De groei vindt niet alleen online plaats. Er is nog steeds behoefte aan advies en de wens om spullen direct te hebben, waarvan onze winkels profiteren." De ceo spreekt ook van een andere winkeldynamiek door de overheidsmaatregelen. "We zien dat klanten gerichter naar de winkels komen, in lijn met het advies rondom het coronavirus: ga niet onnodig naar buiten en beperk het contact. Er komen nog steeds veel bezoekers naar onze filialen, maar er zijn nu meer kopers dan kijkers."

BCC heeft extra magazijnruimte geregeld om de voorraden te kunnen verhogen. "En in onze logistieke operatie maken we meer gebruik van tijdelijke krachten dan hiervoor, omdat we die extra capaciteit nodig hebben." Geluk bij een ongeluk: omdat veel andere sectoren op een lager pitje draaien, heeft BCC minder moeite om personeel te vinden. "We zitten in de omgeving van Schiphol, waar een groot deel van het werk weggevallen is. Een deel van die mensen kunnen wij nu inzetten."

Ook bedrijven als Greetz en Bloomon, maar ook speelgoedwinkels en slijterijen, doen goede zaken door de uitbraak van het virus en de bijbehorende overheidsmaatregelen. Lees het hele artikel over 'retailers die pieken in crisistijd' hier.

Reacties 2


C M 3 apr, 14:01

@Reinder Koornstra: Tot zover de zure kant, de zoete kant is dat er volgend jaar weer extra geplust kan worden!


Reinder Koornstra 3 apr, 13:02

Dát gaan ze natuurlijk weer inleveren nu alle grote kampioenschappen een jaar later gehouden worden!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!