Het brillenmerk Opium heeft op het vliegveld van Mumbai een pop-upstore geopend. De tijdelijke winkel is modern, strak en overzichtelijk. Door het futuristische neon interieur vallen de brillen – waar het eigenlijk om gaat – bijna niet op.
De wanden en vloer van het nieuwe filiaal lijken te bestaan uit grijze en neongroene bakstenen, die her en der wat naar voren komen, zodat de brillen erop uitgestald kunnen worden.
Aan weerszijden staat een spiegel, zodat je niet...
Het brillenmerk Opium heeft op het vliegveld van Mumbai een pop-upstore geopend. De tijdelijke winkel is modern, strak en overzichtelijk. Door het futuristische neon interieur vallen de brillen – waar het eigenlijk om gaat – bijna niet op.
De wanden en vloer van het nieuwe filiaal lijken te bestaan uit grijze en neongroene bakstenen, die her en der wat naar voren komen, zodat de brillen erop uitgestald kunnen worden.
Aan weerszijden staat een spiegel, zodat je niet alleen goed kunt zien hoe de bril je staat, maar die spiegels creëren ook een extra perspectief in de winkel. Met het interieur wil het merk inspelen op de diverse manieren waarop je interactie met de klant kunt hebben.
De gedachte achter het baksteenachtige interieur is dat Opium op die manier refereert naar wat brillen doen: het kleuren of verbeteren van de afbeelding. Het resultaat is een excentrieke beleving door een versimpelde versie van colorblocking.