Webshops The Sting en Costes tot 1 mei uit de lucht

Webshops The Sting en Costes tot 1 mei uit de lucht

De webshop van kledingketen The Sting is tot 1 mei uit de lucht. Ook bij zusterbedrijven Costes, Distrikt Nørrebro en Cotton Club kan tijdelijk niets besteld worden. De modewinkels hielden online grote kortingsacties maar konden naar eigen zeggen de drukte die daardoor ontstond niet aan.

"We hebben door onze 'Alles voor de helft' actie in twee dagen meer verkocht dan met Black Friday en Kerst bij elkaar", zo is te lezen op de website van The Sting en Costes. Beide ketens zouden vier keer hun webshopvoorraad hebben verkocht. "Dat leek geweldig, maar de gevolgen zijn enorm."

Om de bestellingen te kunnen leveren worden de items nu uit de winkels gehaald. "Het is een monnikenwerk om de bestellingen compleet te maken. Het zal niet helemaal lukken, want sommige artikelen zijn er gewoon niet meer." Ook worden de meeste pakketten pas na Pasen geleverd, 'feitelijk veel te laat'. De ketens benadrukken dat klanten hun bestellingen gratis kunnen retourneren. "Willen we alles netjes uitleveren en onszelf de tijd geven om de webshop weer te voorzien van onze nieuwe zomercollectie, dan hebben we die tijd tot 1 mei hard nodig. Het is niet anders." Distrikt Nørrebro verwacht online 'over enkele dagen' weer open te gaan. 

Eerder werd bekend dat The Sting zijn leveranciers later betaalt wegens de coronacrisis. Het bedrijf is erop toegespitst om de winkels vanaf 1 juli weer te openen en verwacht dan een 'verkoopexplosie' omdat de voorjaars- en zomercollectie met hoge kortingen moeten worden verkocht.

Reacties 16


Xxx Xxx 27 apr, 20:08

De winkels zijn open hoor 😉


M T 12 apr, 11:21

We zullen het zien Eens!


Eems . 11 apr, 11:11

Denken jullie serieus dat het een kwestie is van een paar vrachtwagens langs de webshop, en paar artikelen uit de winkels halen en hoppa we kunnen weer door? Volgensmij lezen jullie het artikel niet goed en hebben een oordeel zonder te weten hoe het er echt aan toe gaat. Waardoor dit ontstaan is, hoeveel tijd, werk en mensen dit kost om alles weer op de rit te krijgen. Zeker met de maatregelen van het RIVM nu. Dat betekend niet dat we er met de pet naar gooien, de saamhorigheid binnen het bedrijf en de motivatie om dit goed en snel aan te pakken is er. Maar alleen daarmee komen we er niet. Geef ons wat tijd en lees ondertussen het artikel anders een paar keer extra, misschien valt dan het kwartje.


M T 10 apr, 21:10

Heinz, dat is nou juist wat ze bij The Sting niet doen, winkels dicht en webshop op slot betekent dus juist dat ze niet alles om van die voorraad af te komen. Dat is wat dit verhaal zo vreemd maakt!


Mr. Heinz 10 apr, 16:54

Retailers hebben nu de uitdaging van de zomer voorraad af te raken. De volgende uitdaging wordt dan er geen kapitaal is om de winter collectie te kopen. Nu dus niet VOL inzetten om van voorraad af te komen, dan kun je de tent in het najaar opdoeken want geen winter collectie.


M T 10 apr, 07:20

Koen, vertel me eens wat ik volgens jou niet goed gelezen heb. Thanks! Je denkt toch niet echt dat het inlopen van zo'n achterstand drie weken hoeft te duren? Zeker niet als dit met gesloten winkels nou juist zo'n kans op omzet biedt?


René Haerkens 10 apr, 02:14

Dit soort winkelketens hadden zonder de crisis ook problemen gekregen. Zij hebben de opruiming al in het begin van het seizoen binnen!!


René Haerkens 10 apr, 01:45

Ook zonder crisis zouden dit soort winkelketens grote financiele problemen hebben gekregen. Zij hebben de opruiming al in het begin van seizoen in huis!!


Koen Woltinga 9 apr, 20:52

Geplaatst door M T op 9 april 2020 om 16:26

Lees jij het artikel wel?


Machiel R 9 apr, 19:26

Webshop tot 1 mei dicht, winkels tot 1 juli dicht. Een paar vrachtwagens langs winkels en je webshop kan weer door. Of is er een verkeerde conclussie getrokken en te snel het uitverkoop instrument gebruikt nu blijkt dat meer en meer winkels al weer open gaan. Ik denk dat M.T. vanmorgen en vanmiddag een goede vraag in zijn reactie op dit artikel stelt.


M T 9 apr, 18:26

Wat is er logisch aan de keuze je webshop voor 3 weken dicht te gooien, als je van je voorraad af wil?


Mr Heinz 9 apr, 15:23

Logische keuze. Liever de pijn nu direct pakken en zonder marge van de voorraad af zien te komen. Deze voorraad is na dit seizoen vanwege trends achterhaald dus je moet er direct van af zien te raken. Ik zou zeggen: profiteer er nu van als consument!


Reinder Koornstra 9 apr, 14:06

Als deze ketens het concept ‘De Nieuwe Winkelier’ hadden overgenomen (http://www.bricksenclicks.me) hadden ze al jaren in veel kleinere filialen veel veel minder, en in hun distributiecentrum veel meer voorraad gehad!
Dan hadden ze probleemloos verder kunnen werken zonder panieksituaties zoals nu! Maar ja, dan hadden ze afscheid moeten nemen van hun pre-internet formules. Maar wat is nu erger?
Ditis toch een nachtmerrie?


Marcel L 9 apr, 13:02

Jammer dat partijen zo de markt kapot maken. Het succes van de kortingen laat wel zien dat zulke hoge kortingen helemaal niet nodig waren.

Dat ze zelfs meer verkocht hebben dan er in voorraad is geeft aan dat deze organisaties de logistiek onvoldoende op orde hebben. Wellicht kan deze crisis gebruikt worden om online en offline beter te integreren met elkaar.


Henk De Vries 9 apr, 12:32

Ook deze club krijg je geen euro krediet op bij de kredietverzekeraar. 50% korting geven lijkt op een noodgreep om snel cashflow te krijgen. Het toont wel de kracht van online aan: Waarom zou je nog veel vestigingen hebben? Op High traffic locaties ( grote steden, grote winkels , max 15 vestigingen in combinatie met een goede webshop en je bent winnaar)


M T 9 apr, 12:11

Wat is hier aan de hand? 1 filiaal leeghalen en je zou je webshop voorraad weer aangevuld hebben....

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!