Tweede Paasdag trok een stuk minder bezoekers naar de bouwmarkten dan normaal gesproken het geval is. Dat meldt Vereniging van Winkelketens in de Doe-Het-Zelfbranche (VWDHZ) aan NU.nl. "We hebben nog geen concrete cijfers, maar dit zijn wel de signalen die we uit het hele land ontvangen", zo meldt een woordvoerder.

Door foto’s van lange files voor verschillende bouwmarkten op social media leek het wel druk te zijn, maar dit kwam vooral door het strenge deurbeleid dat velen voerden. Zo mocht er maar een beperkt aantal bezoekers in een vestiging aanwezig zijn. Een woordvoerder van Hornbach meldt daarnaast dat consumenten doelgerichter naar de bouwmarkt kwamen en niet voor een dagje uit met het gezin, wat vaak met Pasen wel het geval is. 

VWDHZ is te spreken over de gang van zaken bij de Nederlandse bouwmarkten. "We zijn heel tevreden over de manier waarop alle ondernemers hun verantwoordelijkheid hebben genomen en op grote schaal voorzorgsmaatregelen hadden getroffen."