'Zwevende' winkelschappen in deze klinische cosmeticastore

'Zwevende' winkelschappen in deze klinische cosmeticastore

Het cosmeticamerk Bioeffect opende zijn nieuwste flagshipstore in Reykjavik, de hoofdstad van het thuisland. Het ontwerp van de winkel is geïnspireerd op de eigen laboratoriumkassen, waar het merk het belangrijkste ingrediënt van zijn verzorgingsproducten verbouwt.

Met de indeling van de beperkte, driehoekige ruimte werd het waarborgen van een optimale klantenstroom vooropgesteld. Het presentatieblok in het midden vormt het centrale punt van de winkel. Hier worden producten gepresenteerd, uitgeprobeerd en opgeslagen. De ‘zwevende’ winkelschappen voor de ramen moeten een gevoel van lichtheid creëren: een verwijzing naar de structuur van de huidverzorgingsproducten van het merk.

Het...

Het cosmeticamerk Bioeffect opende zijn nieuwste flagshipstore in Reykjavik, de hoofdstad van het thuisland. Het ontwerp van de winkel is geïnspireerd op de eigen laboratoriumkassen, waar het merk het belangrijkste ingrediënt van zijn verzorgingsproducten verbouwt.

Met de indeling van de beperkte, driehoekige ruimte werd het waarborgen van een optimale klantenstroom vooropgesteld. Het presentatieblok in het midden vormt het centrale punt van de winkel. Hier worden producten gepresenteerd, uitgeprobeerd en opgeslagen. De ‘zwevende’ winkelschappen voor de ramen moeten een gevoel van lichtheid creëren: een verwijzing naar de structuur van de huidverzorgingsproducten van het merk.

Het groen van de planten en van de draden die langs een aantal wanden en meubels zijn gespannen, geven kleur aan de verder klinisch ingerichte winkel. De ruimte is geïnspireerd op de eigen laboratoriumkassen van Bioeffect, waar het merk zijn belangrijkste ingrediënt verbouwt: gerstplant. De kassen bevinden zich op vijftig kilometer afstand van het filiaal in Reykjavik.

Bioeffect werd in 2001 opgericht door drie IJslandse wetenschappers. De missie van het merk is om de juiste huidverzorging te bieden met behulp van biotechnologie en het gebruik van pure ingrediënten. In 2010 lanceerde Bioeffect zijn EGF-serum. Volgens het cosmeticamerk gebruikt inmiddels een kwart van de IJslandse vrouwen dit product en ook buiten de eigen landsgrenzen is het populair. Zo was het een van de bestsellers van het Franse warenhuis Colette. Goedkoop is het serum niet: voor een flesje van 15 mililiter betaal je bijna 150 euro.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!