Nederlands cosmeticamerk wil uitbreiden over de grens

Nederlands cosmeticamerk wil uitbreiden over de grens

The Lekker Company wil de verkoop van zijn duurzame deodorant naar meer landen over de grens uitbreiden. Het Nederlandse verzorgingsmerk verkoopt al in België, Duitsland en Denemarken, maar het is de bedoeling om dat uit te breiden, vertelt oprichter Dewi van de Waeter in het aprilnummer van RetailTrends. "Al hebben we onze handen voorlopig ook nog vol aan eigen land."

Twee jaar geleden zag Van de Waeter nog geen mogelijkheid om haar duurzame deo in het buitenland te verkopen. “Nu denk ik: iedereen in het buitenland heeft ook oksels, dus waarom niet?” Naast internationale ambitie is er ook de wens om een volledige vegan badkamerlijn op de markt brengen. Deze bestaat dan uit negen verzorgingsproducten die 'we elke dag gebruiken'. “Daarmee kan ik nog meer verschil maken in de cosmeticawereld.”

Van de Waeter richtte The Lekker Company op in 2014 met als doel een natuurlijke en transparante deodorant op de markt te brengen. Albert Heijn startte in 2017 als eerste grote retailer met de verkoop van de deo’s en inmiddels ligt het product ook bij Etos, Picnic, bol.com en Dille & Kamille in het schap.

In het aprilnummer vertelt Van de Waeter meer over het oprichten van The Lekker Company. Daarnaast vertellen twee andere powervrouwen over de start van hun eigen bedrijven, die ontstonden vanuit een niche waar iedereen overheen keek.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!