Deze kinderkledingwinkel is ook een interactieve speeltuin

Deze kinderkledingwinkel is ook een interactieve speeltuin

De verspreiding van het coronavirus in China is voorlopig teruggedrongen en de winkels openen mondjesmaat weer hun deuren. Zo ook deze nieuwe brandstore van kinderkledingmerk Balabala in winkelcentrum Wanda Plaza, gelegen in de stad Wuxi Huishan. Het merk onthult er naar eigen zeggen zijn ‘nieuwe identiteit’.

Een nieuwe identiteit, maar ook een nieuwe winkelervaring: dat wil Balabala zijn klanten bieden met deze gloednieuwe kledingwinkel, die is ontworpen door het Londense designbureau Dalziel & Pow. De speelse, kleurrijke ruimte moet zowel de jonge doelgroep als hun ouders aanspreken. Het merk ontwerpt naar eigen zeggen comfortabele kleding waar kinderen in kunnen spelen, die daarnaast ook modieus is. Die twee elementen moesten terugkomen in het interieur van deze brandstore. 

De verspreiding van het coronavirus in China is voorlopig teruggedrongen en de winkels openen mondjesmaat weer hun deuren. Zo ook deze nieuwe brandstore van kinderkledingmerk Balabala in winkelcentrum Wanda Plaza, gelegen in de stad Wuxi Huishan. Het merk onthult er naar eigen zeggen zijn ‘nieuwe identiteit’.

Een nieuwe identiteit, maar ook een nieuwe winkelervaring: dat wil Balabala zijn klanten bieden met deze gloednieuwe kledingwinkel, die is ontworpen door het Londense designbureau Dalziel & Pow. De speelse, kleurrijke ruimte moet zowel de jonge doelgroep als hun ouders aanspreken. Het merk ontwerpt naar eigen zeggen comfortabele kleding waar kinderen in kunnen spelen, die daarnaast ook modieus is. Die twee elementen moesten terugkomen in het interieur van deze brandstore. 

De designers combineerden verschillende kleuren, stijlen, materialen en vormen: van fel tot pastel en van hard tot zacht. Vooral de kleur geel, die kenmerkend is voor Balabala, heeft een prominente plek gekregen in het interieur. Maar ook kleuren als ‘suikerspin’, ‘sinaasappelsap’ en ‘sneeuw’ zijn gebruikt. 

Opvallend is de gele, ronde stellage in het midden van de winkel. Deze is geïnspireerd op social media, met losse, vierkante frames die verplaatsbaar en draaibaar zijn. De grote, blauwe donuts zijn opblaasbaar en functioneren als zit- of speelobject voor kinderen. In het midden bevinden zich de kleedhokjes, voorzien van reflecterend, gekleurd materiaal. Ernaast bevindt zich de ‘Infinity Wardrobe’, een 360 graden roterende display waarmee klanten kledingstukken en accessoires kunnen mixen en matchen. 

Het nieuwe concept wordt ook uitgerold naar de andere Chinese winkels van Balabala. Het Chinese merk is opgericht in 2002 en verkoopt kleding voor baby’s, kinderen en tieners. De kleding is te koop over de hele wereld, onder meer via AliExpress. 

Beeld: Dalziel & Pow

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!