Beter Bed zag zijn omzet over het eerste kwartaal met acht procent stijgen. Ook het aantal bestellingen nam toe in de eerste maanden, maar liep halverwege maart terug door de coronacrisis.

De omzet over het eerste kwartaal kwam uit op 54,3 miljoen euro. Online groeide de beddenverkoper met 29,6 procent. Daarmee was de webshop goed voor 10,3 procent van de totale verkopen. Het aantal bestellingen was tot halverwege maart negen procent groter dan vorig jaar, maar de coronacrisis gooide daarna roet in het eten. Door de virusuitbraak nam het aantal bestellingen over die periode uiteindelijk met twee procent af. 

In België zijn de winkels van de beddenverkoper sinds 17 maart gesloten. In Nederland zijn de filialen nog open, maar ook daar neemt het aantal klanten af. Beter Bed zet nu vooral in op de online verkoop. Volgens ceo John Kruijssen is er sinds april weer een stijgende lijn in de online bestellingen, mede dankzij investeringen in dat verkoopkanaal. "Na onze herstructurering vorig jaar zijn we kleiner en gezonder geworden. De veerkracht die ons bedrijf getoond heeft, samen met onze solide financiële positie, geeft ons het vertrouwen dat Beter Bed Holding de reis naar een welvarende toekomst kan voortzetten – ondanks de huidige, tijdelijke tegenwind door Covid-19."