Yoghurt Barn heropent 'klimaatpositief'

Yoghurt Barn heropent 'klimaatpositief'

Horecaketen Yoghurt Barn zorgt dat gasten voortaan een positieve impact hebben op het klimaat. De voormalige RetailRookie is daarmee naar eigen zeggen de eerste in Nederland en hoopt dat anderen volgen.

Yoghurt Barn heeft de afgelopen maanden zijn CO2-uitstoot in kaart gebracht en teruggedrongen. Wat er nog resteert aan uitstoot bij de verkoop van een product, wordt voor 110 procent gecompenseerd via herbebossingsprojecten van stichting Trees for All. Dat betekent dat per saldo meer broeikasgassen worden opgeslagen dan uitgestoten. “We geloven dat er juist nu, in deze onzekere tijden, een ander soort ondernemer moet opstaan voor wie duurzaamheid en gezondheid de basis vormt”, aldus oprichter Wouter Staal.

Yoghurt Barn zet de stap in het kader van de vijftigste verjaardag van Earth Day op 22 april. Naast de CO2-compensatie heeft de retailer onder meer panden van zonnepanelen voorzien en is overgestapt op honderd procent duurzame stroom.

De dertien winkels van Yoghurt Barn gingen op 15 maart op slot in verband met het coronavirus. Sinds afgelopen vrijdag zijn vier vestigingen weer geopend voor het afhalen van producten. Het gaat om de filialen in Utrecht, Eindhoven, Haarlem en Leiden.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!