H&M is benoemd tot de meest transparante (grote) fashionretailer. De Zweedse keten voert de lijst aan van de Fashion Revolution Transparency Index, waarbij de 250 grootste modemerken en -retailers worden gerangschikt aan de hand van openheid over hun milieu- en sociale beleid.

H&M scoort 73 procent op de Transparency Index. Het bedrijf wordt op de voet gevolgd door C&A, dat een score van zeventig procent behaalde. Daarna volgden Adidas (69 procent), Esprit (64 procent) en Marks & Spencer (zestig procent). 

Gucci is met 48 procent het meest transparante luxemerk. Onder de tien laagst scorende merken vallen Mexx, Pepe Jeans en Max Mara; zij behaalden een score van nul procent. De gemiddelde score voor moderetailers komt in totaal uit op 23 procent. In 2019 voerde Adidas de lijst aan en stond H&M nog op de vierde plaats.

Voor de index keek Fashion Revolution Group naar de hoeveelheid informatie die de bedrijven naar buiten brengen omtrent hun duurzaamheidsmaatregelen, maar ook hun sociale beleid en hun impact op het milieu.