Als modewarenhuis De Koopman in het voormalige pand van Hudson's Bay in Rotterdam een succes wordt, dan komen er waarschijnlijk meer filialen. Dat zegt managing partner Gijs Bessem van makelaar KroesePaternotte tegen RetailNews.

"Als de formule aanslaat, en dat verwacht ik, dan zie ik zeker ruimte voor vijf tot negen filialen", aldus Bessem. De Koopman is een formule van The Sting Companies. "De laatste mode tegen lage prijzen. Een modewarenhuis in een mooi jasje. Met ruime paskamers en ruime paden." Er komen onder meer merken als Sutherland, Bella Ragazza en April Evil.

De Koopman huurt in het pand aan de Koopgoot in Rotterdam een oppervlakte van zo'n tienduizend vierkante meter. Het gaat om de kelder ('een koopjeskelder'), de begane grond en de eerste etage. Er is een overeenkomst afgesloten voor een beperkte periode. "Twee jaar min een dag", zegt Bessem. Intussen gaat eigenaar Angelo Gordon verder met de plannen om het complex om te vormen tot een multifunctioneel gebouw.

Volgens Bessem liggen er nog geen concrete plannen voor uitbreiding. Het moeten sowieso grote panden zijn. Leegstaande panden waar Hudson's Bay in zat, zouden een optie kunnen zijn.

Het is nog niet precies duidelijk wanneer De Koopman in Rotterdam opengaat. "In principe als de overheid toestemming verleend aan de horeca om de terrassen weer te openen of zoveel eerder als partijen in onderling overleg overeenkomen", zegt Bessem.