De Britse modegroep Boohoo heeft een sterk jaar achter de rug. De omzet steeg met 44 procent tot ruim 1,2 miljard pond (1,4 miljard euro). De winst voor belasting viel 55 procent hoger uit: omgerekend 105 miljoen euro.
De gelijknamige e-tailer, die ook actief is in Nederland, was goed voor ruim de helft van de omzet. Vrouwenmerk PrettyLittleThing haalde bijna de helft van de omzet binnen. Nasty Gal (voor jonge vrouwen) is nog relatief klein, maar groeide wel het sterkst. Boohoo nam vorig jaar ook Karen Millen, Coast en MissPap over en vormde ze om tot online-only brands. De omzet van omgerekend 21 miljoen euro wordt een bemoedigende prestatie genoemd.
Het gebroken boekjaar liep tot 29 februari, dus tot net voor de coronacrisis. Topman John Lytlle meldt dat de verkopen in maart terugvielen, maar intussen is er weer verbetering zichtbaar. De omzet in april valt zelfs hoger uit dan die van een jaar geleden. Aan voorspellingen voor de rest van het jaar waagt hij zich niet.
Reacties 0