'Amazon maakt producten na van eigen aanbieders'

'Amazon maakt producten na van eigen aanbieders'

Tegen de eigen afspraken in zou webgigant Amazon producten van aanbieders namaken en zelf op hun platform verkopen om zo met andere aanbieders te concurreren. Dat meldt The Wall Street Journal. 

Amazon zou de data van de onafhankelijke aanbieders gebruiken bij de ontwikkeling van de producten, om zo op prijs en kwaliteit te concurreren. De internetreus ontkent van deze data gebruik te maken.

Twintig medewerkers van Amazon bewijzen echter met documenten aan de krant dat de gegevens van andere aanbieders wel degelijk verwerkt zijn voor de producten. Amazon gaat niet in op de beschuldiging.

 

 

 

Reacties 3


Peter Hogendijk 27 apr, 21:15

Doet Bol ook al jaren. Hebben de data van hardlopende artikelen en gaan zelf inkopen bij de fabrikant. Diverse voorbeelden van. Support your local


Alex Vdb 25 apr, 12:31

Dit soort bedrijven gaan gewoon over lijken. Je kunt als zo’n bedrijf niet zo extreem groeien door altijd netjes en eerlijk te blijven, dat is gewoon een fijt.


Jo Go 24 apr, 23:03

Het is niet alleen namaken, ze houden alle verkopen in de gaten en zit er iets tussen wat interessant is dan kloppen ze op de deur van de producent/leverancier, nemen het op in hun eigen Prime programma en zetten jou als kleine zelfstandige buitenspel en gaan je beconcurreren met belachelijk lage prijzen en zelfs nog misbruik maken van jouw foto's als jij een toeleverancier bent. Weet er alles van.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!