Verkoop Victoria’s Secret definitief van de baan

Verkoop Victoria’s Secret definitief van de baan

De verkoop van Victoria’s Secret aan Sycamore is definitief van de baan. Daarover bereikten de Amerikaanse private-equitymaatschappij en moederbedrijf L Brands maandag een akkoord, meldt The Business Times. 

Met het akkoord vermijden beide partijen een zware juridische strijd. L Brands focust zich naar eigen zeggen liever op het ‘navigeren door een extreem moeilijk zakelijk milieu’, dan een lange, dure strijd aan te gaan met Sycamore. Voorlopig gaat L Brands nog niet op zoek naar een nieuwe koper voor het lingeriemerk. Het bedrijf bereidt zich liever voor op het afzonderlijk en zelfstandig exploiteren van Victoria’s Secret en cosmetica-zuster Bath & Body Works. 

Sycamore wilde al eerder afzien van de overname, omdat het moederbedrijf in strijd met de overnamevoorwaarden zou hebben gehandeld. L Brands sloot de lingeriewinkels wegens het coronavirus, betaalde in april geen winkelhuur en legde de online verkopen stil. Door alle maatregelen heeft Sycamore gepoogd om opnieuw over de prijs van Victoria's Secret te onderhandelen, maar daar had L Brands geen interesse in. Daarop stapte Sycamore naar de rechter.

Victoria's Secret kwakkelt al jaren. Het merk daalde vorig jaar 29 procent in beurswaarde en in 2018 werden twintig winkels gesloten. Het bedrijf werd in de etalage gezet toen Les Wexner, al 57 jaar aan het roer van Victoria's Secret, begin dit jaar besloot een stap terug te doen.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends