Zalando noteert over het eerste kwartaal een operationeel verlies van 98,6 miljoen euro. Het toegenomen verlies is te wijden aan gevolgen van de lockdown-maatregelen en een afschrijving op de voorraden van veertig miljoen euro. 

Door de maatregelen omtrent het coronavirus zag de Duitse webreus de vraag naar zijn producten flink afnemen, met name in maart. De totale omet steeg met 10,6 procent naar 1,5 miljard euro, maar de meeste groei zat bij derden die via het platform verkopen. De handelsomzet kwam voor het eerst boven de twee miljard euro uit, ten opzichte van 1,7 miljard euro een jaar geleden. Het aantal actieve klanten groeide met zeventien procent, naar bijna 32 miljoen. Ten opzichte van april 2019 waren er 39 procent meer nieuwe klanten. 

Ondanks het coronavirus en het ‘lastige handelsmilieu’ verwacht de modereus dit jaar dubbelcijferige groei te behalen, van tien tot twintig procent. Het bedrijf voorspelt een ebit van honderd tot tweehonderd miljoen euro, met name door de verschuiving van offline naar online.

RetailTrends vroeg zich eerder af of webwinkels straks de winnaars zijn van de coronacrisis.