Deze boekhandel heeft een magnetische aantrekkingskracht

Deze boekhandel heeft een magnetische aantrekkingskracht

De Chinese boekhandel Fangting in de stad Chengdu is in een nieuw jasje gestoken. Hoewel er aan de buitenkant weinig veranderd lijkt, is het interieur flink op de schop genomen. 

Voor het nieuwe ontwerp heeft de architect een magnetisch veld als uitgangspunt genomen. Onder meer bij de servicebalie heeft de winkel lijnen van een magnetisch veld, die ook terug te vinden zijn op het plafond. Ook de boekschappen zijn in diezelfde lijnen neergezet.

Op de eerste...

De Chinese boekhandel Fangting in de stad Chengdu is in een nieuw jasje gestoken. Hoewel er aan de buitenkant weinig veranderd lijkt, is het interieur flink op de schop genomen. 

Voor het nieuwe ontwerp heeft de architect een magnetisch veld als uitgangspunt genomen. Onder meer bij de servicebalie heeft de winkel lijnen van een magnetisch veld, die ook terug te vinden zijn op het plafond. Ook de boekschappen zijn in diezelfde lijnen neergezet.

Op de eerste verdieping trekken de grote cirkels op het plafond de aandacht. De ronde vormen hebben allemaal een ander formaat en vormen samen een soort oude videobanden die ronddraaien. 

In de boekhandel wordt veel gebruikgemaakt van hout, wit en beton, wat het geheel een rustige uitstraling geeft. De trap die de begane grond met de eerste verdieping verbindt, geeft hoogte aan het gebouw en biedt bovendien ruimte om in alle rust een boek te lezen. De tweede verdieping is ingericht als studieplek.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!