Zooplus doet goede zaken tijdens de coronacrisis. De online dierenwinkel verhoogt zijn omzet- en winstprognose wegens een succesvolle start van het lopende boekjaar.
Het van oorsprong Duitse bedrijf heeft zijn winstverwachting verhoogd van 180 miljoen naar 225 miljoen euro, wegens 'de aanhoudende sterke vraag van consumenten naar huisdierbenodigdheden'. Daar plukte Zooplus in het eerste kwartaal en in de eerste helft van het tweede kwartaal de vruchten van. De omzet over het eerste kwartaal bedroeg 440 miljoen euro, een stijging van 21 procent ten opzichte van een jaar eerder.
De dierspecialist spreekt van een loyale groep bestaande klanten, maar ook van een sterke, ‘organische’ aanwas van nieuwe kopers. “Wegens de onzekerheid rondom de verspreiding van het coronavirus en de effecten daarvan, begonnen we het jaar 2020 slechts voorzichtig optimistisch”, aldus ceo Cornelius Patt. “Nu is echter duidelijk dat huisdierbenodigdheden tijdens de coronapandemie een van de meest gezochte productgroepen in online retail zijn.”
Reacties 0