In deze koffiezaak is buiten net zo belangrijk als binnen

In deze koffiezaak is buiten net zo belangrijk als binnen

Een moment van rust creëren voor een bakje pleur. Dat is de missie van de nieuwe koffiezaak %Arabica in de Jianguoxistraat in de Chinese stad Shanghai. Niet alleen het interieur van de koffietent speelt daarin een belangrijke rol, ook de oude straat met zijn grote bomen zijn hierin van belang. 

Het design van %Arabica is gebaseerd op de historische straat waaraan de winkel ligt. Met de grote U-vormige pui is geprobeerd om zowel klanten als het zicht op de straat in de winkel te verwelkomen. 

Het transparante ontwerp is bedoeld om de koffiezaak op te laten gaan in zijn...

Een moment van rust creëren voor een bakje pleur. Dat is de missie van de nieuwe koffiezaak %Arabica in de Jianguoxistraat in de Chinese stad Shanghai. Niet alleen het interieur van de koffietent speelt daarin een belangrijke rol, ook de oude straat met zijn grote bomen zijn hierin van belang. 

Het design van %Arabica is gebaseerd op de historische straat waaraan de winkel ligt. Met de grote U-vormige pui is geprobeerd om zowel klanten als het zicht op de straat in de winkel te verwelkomen. 

Het transparante ontwerp is bedoeld om de koffiezaak op te laten gaan in zijn omgeving. De kleine tuin voor de gevel ondersteunt die gedachte.

De binnenkant is minimalistisch ingericht, met slechts een grote counter waar de koffie besteld en gemaakt kan worden en enkele krukjes en bankjes voor wat zitgelegenheid. Vanaf de binnenkant heb je goed zicht op de oude bomen in de straat.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!