Audax, het bedrijf achter onder meer AKO en Bruna, zag de afgelopen maanden de boekenverkoop stijgen. Dat vertelt ceo Casper de Nooijer bij BNR Nieuwsradio.
"Mensen blijven thuis, reizen minder en lezen. Ze blijven in de buurt en steunen zo de lokale ondernemers", zo verklaart De Nooijer de toename.
Niet op alle plekken was de stijging even aanwezig. Op treinstations en op Schiphol draaiden de filialen slecht. Toch zal het bedrijf het zeker volhouden tijdens de crisis. "We zijn een bedrijf met een langetermijnstrategie, we zijn heel solide. Ik zie geen enkel bezwaar, we zijn heel positief over de toekomst", aldus De Nooijer.
Volgens de ceo gaat de coronacrisis ervoor zorgen dat bestaande trends een vlucht nemen. "Zo wordt al heel lang gesproken over een omnichannelstrategie: dat je om de consument heen bent, in de buurtwinkel, op het station én online".
Reacties 0