Otto heeft wind mee ondanks coronacrisis

Otto heeft wind mee ondanks coronacrisis

Modeconcern Otto Group kijkt terug op een goed financieel jaar. Het bedrijf zag zijn omzet stijgen met 4,8 procent naar 14,3 miljard euro. Online nam de omzet zelfs toe met 6,2 procent naar 8,1 miljard euro. 

Het ebit van de modegroep verdubbelde bijna, van 222 naar 432 miljoen euro en ook de winst nam aanzienlijk toe, van 177 naar 214 miljoen euro.

De positieve cijfers dankt ceo Alexander Birken aan de digitale transformatie die het concern afgelopen jaar doormaakte. "Met deze financiële wind mee, onze strategische digitale focus, een zeer goed ontwikkelde technische infrastructuur en onze veerkrachtige bedrijfscultuur, zijn we voorzichtig optimistisch over het overwinnen van de zakelijke uitdagingen van de coronapandemie", aldus de ceo.

Otto is het moederbedrijf van onder meer Bonprix, AboutYou en Mytoys Group. Begin dit jaar kondigde de moderetailer aan in 2030 klimaatneutraal te willen zijn. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!