Een klantenservice op social media doet er gemiddeld tien uur over om te reageren. En een klant die een e-mail stuurt, moet gemiddeld twaalf uur wachten op een reactie. Dat kan sneller, meent het team van The Website Group. Volgens de maker van deze infographic laten onderzoeken keer op keer zien dat een langzame respons zorgt voor verkoopdalingen en verwacht een derde van de consumenten dat ze een medewerker kunnen aanspreken via een live chat. En volgens onderzoek van eMarketer is er gemiddeld een toename van 35 procent in het aantal klanten dat een product koopt, als een bedrijf gebruikmaakt van een live chat. Hieronder vind je nog meer voordelen.
Een klantenservice op social media doet er gemiddeld tien uur over om te reageren. En een klant die een e-mail stuurt, moet gemiddeld twaalf uur wachten op een reactie. Dat kan sneller, meent het team van The Website Group. Volgens de maker van deze infographic laten onderzoeken keer op keer zien dat een langzame respons zorgt voor verkoopdalingen en verwacht een derde van de consumenten dat ze een medewerker kunnen aanspreken via een live chat. En volgens onderzoek van eMarketer is er gemiddeld een toename van 35 procent in het aantal klanten dat een product koopt, als een bedrijf gebruikmaakt van een live chat. Hieronder vind je nog meer voordelen.