Negen redenen om als retailer een live chat te gebruiken

Negen redenen om als retailer een live chat te gebruiken

Een klantenservice op social media doet er gemiddeld tien uur over om te reageren. En een klant die een e-mail stuurt, moet gemiddeld twaalf uur wachten op een reactie. Dat kan sneller, meent het team van The Website Group. Volgens de maker van deze infographic laten onderzoeken keer op keer zien dat een langzame respons zorgt voor verkoopdalingen en verwacht een derde van de consumenten dat ze een medewerker kunnen aanspreken via een live chat. En volgens onderzoek van eMarketer is er gemiddeld een toename van 35 procent in het aantal klanten dat een product koopt, als een bedrijf gebruikmaakt van een live chat. Hieronder vind je nog meer voordelen.

 

Een klantenservice op social media doet er gemiddeld tien uur over om te reageren. En een klant die een e-mail stuurt, moet gemiddeld twaalf uur wachten op een reactie. Dat kan sneller, meent het team van The Website Group. Volgens de maker van deze infographic laten onderzoeken keer op keer zien dat een langzame respons zorgt voor verkoopdalingen en verwacht een derde van de consumenten dat ze een medewerker kunnen aanspreken via een live chat. En volgens onderzoek van eMarketer is er gemiddeld een toename van 35 procent in het aantal klanten dat een product koopt, als een bedrijf gebruikmaakt van een live chat. Hieronder vind je nog meer voordelen.

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!