C&A heeft 'drastische maatregelen' nodig om te overleven

C&A heeft 'drastische maatregelen' nodig om te overleven

Modeconcern C&A heeft 'drastische maatregelen' nodig om te overleven. Dat zou topman Edward Brenninkmeijer hebben geschreven in een e-mail aan zijn werknemers, meldt het Duitse tijdschrift Der Spiegel.

Een van die maatregelen is het aanvragen van werktijdverkorting voor het C&A-personeel in Duitsland. Werknemers stellen in een e-mail aan de ondernemingsraad en het hoofd personeelszaken dat de retailer met deze regeling sjoemelt. Zo zou de werktijdverkorting ook aangevraagd zijn voor personeel op het hoofdkantoor in Dusseldorf, terwijl daar tijdens de coronacrisis extra werk verzet moest worden. 

Dat is nog niet alles. Managers verwachten dat dezelfde hoeveelheid werk verzet wordt, terwijl het personeel door de regeling minder arbeidsuren ter beschikking heeft. Overuren worden bovendien niet uitbetaald. 

Eerder liet C&A al weten huurverlaging aangevraagd te hebben bij zijn pandverhuurders. Ook wilde het bedrijf zijn contracten opzeggen bij leveranciers in Bangladesh, maar die bestellingen werden later toch hersteld. 

Het rommelt al langer bij de winkelketen. Het bedrijf deed zijn activiteiten in Mexico van de hand en een aantal winkels in Frankrijk en Duitsland ging permanent op slot.

 

Reacties

Dit is het begin van het einde zie V&D!

Geplaatst door J P op 4 juni 2020 om 10:33

Tsja, wat kleding in een winkel. Achterhaald business model?

Geplaatst door Frits Heeringa op 4 juni 2020 om 10:57

C&A doet helemaal niets drastisch!
Snijden in de kosten maakt de modewinkel alleen minder interessant!
Natuurlijk moet je af en toe panden sluiten, maar uiteindelijk raak je daarmee dekking voor je overhead kwijt! ‘De Schaar’ werkt ook bij C&A.
Iedereen praat maar over het ‘business model’, maar C&A heeft gewoon een geïntegreerde bricks&clicks formule nodig!
De familie moet daar geld genoeg voor hebben!
Ook C&A wordt een ‘Nieuwe Winkelier’?

Geplaatst door Reinder Koornstra op 4 juni 2020 om 11:11

Van het oubollige karakter zoals ook V&D had, kom je niet meer af. Dweilen met de kraan open.

Geplaatst door C B op 4 juni 2020 om 11:13

Vind jammer dat je niet contant kunt betalen zo moesten wij kleding weer terug leggen van mijn moeder omdat dat zei wegens zelf niet kan pinnen wij zullen niet langer klant zijn bij jullie

Geplaatst door A R op 4 juni 2020 om 12:31

Ondanks alle assortiment vernieuwingen is de formule sleets geworden.
De vraag is of de 'familie' de noodzakelijke ondernemingskracht nog kan opbrengen.

Geplaatst door Hubert Sistermans op 4 juni 2020 om 13:07

Deze generatie Brenninkmeijer zijn geen ondernemers maar oppassers

Geplaatst door Ger Boer op 4 juni 2020 om 13:50

Je zou zeggen dat zo'n organisatie is staat moet zijn een heel nieuw merk op te zetten waarna het de C&A vlag kan strijken. Maar dat zie je niet vaak gebeuren.

Geplaatst door Olaf Busch op 4 juni 2020 om 14:04

Ik als oud werknemer heb het verval van die toko van nabij meegemaakt en heb gezien hoe C&a Nederland van een zeer sociaal bedrijf verviel tot een A sociaal bedrijf voor haar lagere personeelsleden.

Geplaatst door Andre Breems op 4 juni 2020 om 15:23

Wij hadden kleding gekocht konden niet contant betalen gauw klaar weer een klant minder toch we kunnen gelukkig overal kleding kopen sucses c&a

Geplaatst door Ruud Poort op 4 juni 2020 om 19:11

Ik vond het ook erg jammer dat we niet contant konden betalen. En vind het ook raar want contant is ook een wettelijk betaalmiddel. Dus ook alles terug geleg en weer klant minder

Geplaatst door Ramona Schurink Lamers op 5 juni 2020 om 12:11

Eigen schuld. Ik kom er nooit meer, wil ik voor 2 kinderen een bedrag van bijna 300 euro kleding afrekenen wilden ze geen contant geld aannemen ivm Corona. Jammer maar ik maak zelf uit hoe ik betaal. Het is graag of niet CenA..

Geplaatst door Jantien Vloet op 5 juni 2020 om 19:49

Jeetje wat een kinderachtige reacties. Natuurlijk heel begrijpelijk dat je momenteel alleen met pin kon betalen. De meeste c&a’s waren al 2/3 maanden dicht met de keuze open gaan maar dan alleen pin, ja graag. Natuurlijk heel vervelend voor bepaalde mensen maar ook de werknemers wilden weer aan de slag. Tevens heeft dat geen contant maar ongeveer 1 maand geduurd, als de winkel daardoor meteen slecht is... bijna alle c&a’s accepteren vanaf deze week ook weer contant. Ik vind beter open gaan met beperkingen dan dicht blijven, genoeg andere mensen die er wel blij van zijn geworden

Geplaatst door Roos Roos op 5 juni 2020 om 22:19

Wat een standpunten en indrukken daardoor als lezer. Klant is en blijft koning in welke situatie dan ook. C&A is onderneming en bij succes voor hun voldoen ze in ONZE wensen. Doen ze dat niet gaan ze de schop op in toekomst. Dat geld ook voor ELK gezin in nederland. Voor jullie 10 andere MEGA concerns. Missen jullie ook de schoenenREUS ?

Geplaatst door Jan willem Halmans op 6 juni 2020 om 03:13

Boomerang komt eraan..... Dat komt ervan als je mensen buiten zet als honden en geen enkel respect hebt voor uw medewerker!

Geplaatst door Isabel Vandenberg op 6 juni 2020 om 16:16

Als ik er niet contant kan betalen kom ik er niet meer.

Geplaatst door A. F. M. Buitink op 6 juni 2020 om 23:39

De vraag is : wie betaald er nu nog contant?

Geplaatst door Pieter Clusters op 7 juni 2020 om 10:42

Ook ik stond in de lange rij bij C en A, notabene twee jonge medewerkers naast elkaar binnen 1,5 meter, de ene nam de kleding aan en de ander scande het artikel om vervolgens contant geld te weigeren!! Wat een lachertje!

Geplaatst door Gina Blaauw op 7 juni 2020 om 17:20

Pak gewoon geld aan

Geplaatst door Reynaldo Ridder op 7 juni 2020 om 21:12

300€ aan spullen gehaald bij C&A, heb kunnen pinnen omdat het mogelijk was, dat IVM corona, niet contant kon betalen. Wat ik niet zag , ook werd mij niks verteld, bij de kassa. dat ik niet mag ruilen, als kleding in aanbieding zijn, heel vervelend, heb Per ongeluk verkeerde maat gepakt ( maar 2 kledingstuk) en nu mag ik het niet ruilen voor een maat groter, heb caisserre uitgelegd, dat ik het niet zag, maar die wilde er niks van weten, nee kan niet, oke. Was fan van C&A, maar nu klant minder, zal nooit meer wat kopen daar.

Geplaatst door Josi FB op 7 juni 2020 om 23:04