RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
Jan Zeeman: hoe zuinig en slim zijn je ver kan brengen
‘Zeeman kleedt je voor een beetje’ en ‘Je zou wel gek zijn als je meer betaalde’. Met die slogans opende Zeeman in 1967 zijn eerste, oer-Hollandse discountwinkel. Het nuchtere, harde, zuinige en slimme karakter van de winkelketen vond al snel zijn weerklank bij de consument. De textielsuper veroverde in rap tempo Nederland en later ook Europa. Oprichter Jan Zeeman overleed dinsdag op 78 jarige leeftijd.
Wordt Denticien de Hans Anders van de kunstgebitten?
Voor brillen en gehoorapparaten kun je al jaren terecht in de winkelstraat, dus waarom niet voor een kunstgebit? Vanuit die gedachte ontstond Denticien, dat moet uitgroeien tot een franchiseketen. We spreken met oprichter Germen Versteeg.
De verduurzaming van Zeeman in vijf cijfers
Je kunt er jaarlijks de klok op gelijk zetten: begin juni publiceert Zeeman zijn MVO-verslag. Welke duurzame stappen heeft de Nederlandse textieldiscounter het afgelopen jaar gezet? We pikken er een aantal cijfers uit.
In dit monumentale pand stalt H&M zijn Home-collectie uit
‘Een dynamische en inspirerende shoppingomgeving voor interieur- en lifestyleproducten’. Zo noemt de Zweedse kledingreus zijn eerste Nederlandse H&M Home-filiaal. Of de ruimte echt zo dynamisch en inspirerend is, kun je nu zelf beoordelen: donderdag opende de winkel zijn deuren.
Zal de crisis de mode-industrie voorgoed hervormen?
De mode-industrie moet duurzamer en langzamer worden. En wel nu - terwijl de coronacrisis in volle gang is. Daarvoor pleiten inmiddels bijna tweeduizend ontwerpers, ceo’s en retailers. Is dit inderdaad hét moment om de sector te hervormen?
Reacties 0