De namen van de 31 retailers die kans maken op de prijs van de beste folder zijn bekend. De winnaar wordt op 14 september tijdens het event Catch the Shopper in Maarssen bekendgemaakt.

In de verkiezingsperiode hebben ruim 59 duizend consumenten gestemd. In totaal zijn er meer dan 110 duizend beoordelingen gegeven over 59 folders. Tijdens de verkiezing beoordelen consumenten folders op aspecten als 'leesformaat', 'inspiratie' en 'leukste producten'. De afgelopen jaren won supermarktketen Dirk de prijs voor de beste folder.

Nieuwe genomineerden ten opzichte van vorig jaar zijn onder meer Expert, Praxis en Big Bazar. Er worden zowel een overallprijs als awards in verschillende categorieën uitgereikt. Naast verschillende retailbranches is er een aparte prijs voor online folders. 

De publieksprijs wordt dit jaar voor de achtste keer georganiseerd en is een initiatief van de DDMA Businessgroep Verspreidingen. Retailadviesbureau Q&A voert jaarlijks de Beste Folder Awards-verkiezing uit. De prijsuitreiking vindt dit jaar voor de tweede keer plaats tijdens Catch the Shopper, een event van RetailTrends Media en CuriousYou. 

Genomineerden Beste Folder Awards

Elektronica BCC, Expert, MediaMarkt
Huis, tuin en dier Gamma, Groenrijk, Hubo, Intratuin, Praxis
Mode en kleding Bristol, H&M, Lucardi, terStal, Zeeman
Persoonlijke verzorging Big Bazar, Ici Paris XL, Kruidvat, Mooi, Trekpleister
Slapen/wonen JyskKwantum, Leen Bakker
Supermarkten/slijterij Aldi, Dirk, Hoogvliet, Lidl, Plus
Warenhuizen Action, Blokker, HEMA, Wibra, Xenos
Online Aldi, Dirk, Expert, Ici Paris XL, Plus


Catch the Shopper 14 september
Catch the Shopper is jouw slimme ideeënbron om (nog) beter de shopper te vangen. Door veranderde winkelgewoonten, overheidsbeslissingen en klantverwachtingen blijft het winkel- en communicatielandschap in een hectisch tempo veranderen. Van productgericht naar klantgericht, van efficiëntie tot flexibiliteit, van optimalisatie tot inspiratie en ervaringsgericht. Retailers en merken die de juiste tools inzetten creëren concurrentievoordeel en slagen er beter in de shopper aan zich te binden. Nationale en internationale retailers, merken en experts combineren uitdagingen en kansen met ideeën en oplossingen. Kom er alles over te weten op Catch the Shopper, 14 september in Maarsen.
Op de line-up staan ondermeer Wehkamp, Expert en Albert Heijn.
Zien we je daar? Tickets bestel je hier.