Discountketen Action test in twee Franse winkels een click en collectsysteem. Dat meldt het FD op basis van een interview met commercieel directeur Hajir Haiji. Het is voor het eerst dat de retailer een stap zet op het gebied van e-commerce.
Bij het click en collectsysteem kunnen klanten een boodschappenlijstje maken op de website van Action. Winkelmedewerkers verzamelen die producten in een mandje en de klant kan de producten op een vooraf afgesproken moment bij de winkel ophalen.
Action test met het e-commercesysteem omdat de discounter in Frankrijk en België door het coronavirus al zijn winkels moest sluiten. "Mocht er een tweede corona-uitbraak komen, dan zouden we met deze vorm van e-commerce toch de klanten blijven bedienen", vertelt een woordvoerster aan RetailNews.
Om te testen of het systeem werkt, zijn de twee winkels in Frankrijk ook nog steeds dicht. Mocht de pilot goed uitpakken, dan bestaat er een eventuele kans dat Action het click en collectconcept verder uitbreidt naar andere winkels.
Filippo Amatobene 12 jun, 14:28