Neutrale kleuren met een vleugje goud: de nieuwe flagshipstore van Liu Jo in Milaan heeft een rustig en tijdloos interieur. De vernieuwde winkel is verdeeld over drie verdiepingen en geheel ondergedompeld in de sophisticated stijl van het Italiaanse modemerk.
De flagshipstore is ontworpen door Christopher Ward, die ook verantwoordelijk was voor het interieur van de meeste andere Liu Jo-boetieks. De voornaamste eyecatcher van dit filiaal is vanaf de winkelstraat al duidelijk zichtbaar: de goudkleurige stellage in de vorm van een halve cirkel, die zowel een deel van de begane grond als de eerste verdieping beslaat. Op de begane grond hangen er kledingstukken aan de stellage, een verdieping hoger staan de tassen van het merk uitgestald. De gouden 'kooi' zorgt voor visuele continuïteit tussen beide verdiepingen.
Neutrale kleuren met een vleugje goud: de nieuwe flagshipstore van Liu Jo in Milaan heeft een rustig en tijdloos interieur. De vernieuwde winkel is verdeeld over drie verdiepingen en geheel ondergedompeld in de sophisticated stijl van het Italiaanse modemerk.
De flagshipstore is ontworpen door Christopher Ward, die ook verantwoordelijk was voor het interieur van de meeste andere Liu Jo-boetieks. De voornaamste eyecatcher van dit filiaal is vanaf de winkelstraat al duidelijk zichtbaar: de goudkleurige stellage in de vorm van een halve cirkel, die zowel een deel van de begane grond als de eerste verdieping beslaat. Op de begane grond hangen er kledingstukken aan de stellage, een verdieping hoger staan de tassen van het merk uitgestald. De gouden 'kooi' zorgt voor visuele continuïteit tussen beide verdiepingen.
Ook opvallend zijn de grote lampen op de benedenverdieping, die met hun organische vorm doen denken aan gouden bloemblaadjes. Naast goud komen kleuren als champagne, pastelroze en beige terug in het interieur. Ook heeft de ontwerper marmeren accenten gebruikt en zijn sommige plekken ingericht met grote planten. In de kelder van de winkel bevindt zich een aparte ruimte voor de denim van Liu Jo. Ook de kindercollectie van het merk heeft een plekje gekregen in de boetiek.
Liu Jo is opgericht in 1995 door de broers Marco en Vannis Marchi, met als doel om 'de natuurlijke schoonheid van elke vrouw te benadrukken'. Sindsdien is het Italiaanse merk uitgegroeid tot een wereldwijde fashionspeler, actief in 48 landen. In Nederland wordt Liu Jo onder meer verkocht bij de Bijenkorf en Zalando.