Smit Mode is failliet verklaard

Smit Mode is failliet verklaard

Smit Mode is failliet verklaard, nadat de kledingketen maandag uitstel van betaling aanvroeg. De retailer heeft achttien winkels in de omgeving van Dordrecht, waaronder twee outlets.

Als curator is Kees van den Bergh van Van den Herik & Verhulst Advocaten aangesteld. Hij bevestigt het faillissement, maar geeft aan dat de precieze oorzaak nog onderzocht moet worden. Wel kan hij alvast zeggen dat het bedrijf te lijden had onder de gevolgen van de coronacrisis, waardoor de omzet uitbleef. Mogelijkheden voor een doorstart worden de komende week onderzocht.

Smit Mode is een familiebedrijf, opgericht in 1872. De keten heeft achttien winkels met dames- en herenkleding, in onder meer Alblasserdam, Dordrecht, Zwijndrecht en Hendrik-Ido-Ambacht.

Reacties

nou dat is geen gemis hoor, wel eens half uur in winkle krimpen rondgelopen als enige zonder dat al het aanwezige personeel naar me omkeek. in hendrik ido ambacht door agressieve volgens mij bejaarde verkoper achtervolgt alsof ik een crimineel was, nee dit is niet alleen corona!

Geplaatst door Henk Lock op 19 juni 2020 om 14:30

Henk Lock, lekker schoppen als ze op de grond liggen...wat een vreselijke reactie. Heb begrip en plaats niet zo’n bericht als er zoveel verdriet is in een familiebedrijf.

Geplaatst door Lydia Klein op 19 juni 2020 om 21:16

Afgrijselijk bedrijf met slechte collectie ,verkopers en service. Het heeft nog lang geduurd.....

Geplaatst door Gert Vries op 19 juni 2020 om 22:42

Altijd een super winkel geweest. Hier kreeg je tenminste nog persoonlijke behandeling en goed advies. OK, Smit is zeker niet de goedkoopste, maar service mag ook best wat kosten.

Geplaatst door Wouter D. op 20 juni 2020 om 00:05

Erg triest dat een familiebedrijf wat 128 jaar bestaat en waar de 5e generatie nu werkzaam is, ook omvalt door de crisis. Veel sterkte gewenst.

Geplaatst door Karin Jansen op 20 juni 2020 om 08:40

hele lieve behulpzame verkoopsters altijd. ik kom altijd heel graag in de smithmode winkel van barendrecht. mooie collecties. vreselijk dat ze faiilliet zijn door corona. ik hoop dat personeel bij overname een baangarantie krijgen.

Geplaatst door monique bostelaar op 20 juni 2020 om 09:34

Als je een stugge verhuurder hebt en kledingmerken die niet mee willen werken mbt leveringen dan ga je er aan. Een 1,5 meter economie werkt niet voor winkelruimtes op A-locaties.

Geplaatst door Rene Kemp op 20 juni 2020 om 14:18

Wat erg dat deze zaak failiet is.
Kwam er heel graag !!mooie collectie en fijne medewerksters.Sterkte voor de medewerkers.

Geplaatst door J VAN DER PALM op 20 juni 2020 om 14:32

Wat erg om dit te lezen. We kwamen graag uit Noordwijkerhout om een mooi outfit te komen kopen. Altijd heel goed geholpen, fijne medewerkers in Nootdorp. Heel veel sterkte voor het bedrijf en medewerkers.

Geplaatst door Hanneke Koelewijn op 20 juni 2020 om 20:13

Jammer Henk Lock om zo 'n reactie te plaatsen. Natuurlijk heeft iedereen wel eens 'n slechte ervaring maar.....zo'n zaak is en was een begrip voor jaren. ! Koppie gebruiken als je wederom op iets reageert. ! Groetjes.

Geplaatst door Hein Vogelzang op 20 juni 2020 om 21:42

Zo jammer, ik hoop dat er een doorstart komt

Geplaatst door Ingrid Groen op 20 juni 2020 om 21:42

Kaalslag in kledingzaken zowel door internet als Corona. Wie zijn de volgende slachtoffers: TerStal? Hema? Zeeman? Jammer, de wereld verandert snel.

Geplaatst door Karin Kooikers op 20 juni 2020 om 22:14

Men. Lock, vraagje.
Geeft dat nou veel voldoening, zo'n reactie?
Wens de medewerkers sterkte in deze tijd.

Geplaatst door R. Schram op 21 juni 2020 om 03:32

Erg jammer voor het personeel, maar als een familiebedrijf van 148 jaar oud het niet kan redden door één crisis van enkele maanden zit er wel iets goed fout.

Na zo’n periode moet je het toch voor elkaar hebben om zonder lening een tijd op eigen vermogen te overbruggen? Of is ook hier alles naar de aandeelhouders (de familie) gegaan?

Geplaatst door Sjaak Kralenberg op 21 juni 2020 om 17:25

Super jammer zeg, mijn vaste winkel in Krimpen voor mijn kleding. Sterkte voor personeel en hopelijk een doorstart!

Geplaatst door Robert Jansen op 21 juni 2020 om 17:38

prima winkel met zeer goed personeel en service,alles was bijna mogelijk,doodzonde!...Veel succes!!!!

Geplaatst door Hans Hoogendoorn. op 21 juni 2020 om 17:40

Gewoon met z’n allen blijven kopen op Amazon, Alibaba, Zalando, About You en nog veel meer van die geen cent belasting betalende ”platform" bedrijven en we weten dan zeker dat er over een paar jaar geen leuke winkelstraat meer over is.

Geplaatst door Hugo Vis op 22 juni 2020 om 10:33

verbaas me over de negatieve reacties..... hoe het management wellicht (!) verkeerd gehandeld heeft doet geen afbreuk aan een aantal mensen in de winkels de geconfronteerd worden met ontslag en dat lijkt me niet fijn ! Wellicht meer respect voor deze mensen dan de eigen frustratie er uit gooien

Geplaatst door Frank van Vliet op 22 juni 2020 om 11:39

Ik werd altijd top geholpen in Smit Ridderkerk. Hopelijk volgt er een doorstart !

Geplaatst door Cor Eschmeijer op 22 juni 2020 om 12:33

Oh wat erg! Werden altijd perfect geholpen en hebben altijd leuke kleding gekocht. Mijn man liet kostuums op maat maken, altijd mooi en goede service. Wij wensen fam. Smit en personeel in Nootdorp heel veel sterkte en hopen op een doorstart.

Geplaatst door Els Cramer op 22 juni 2020 om 15:02

Ik kwam regelmatig in de winkel in Dordrecht, altijd zeer goed en vriendelijk geholpen, jammer dat deze winkel ophoudt te bestaan, hoop op een doorstart.

Geplaatst door H. van Delst op 22 juni 2020 om 15:56

Ik ben in Barendrecht altijd zeer prettig geholpen. Jammer dat ze het niet hebben gered.

Geplaatst door Peter Bosman op 22 juni 2020 om 22:49

Jammer, ik kwam er regelmatig.
De winkels in Hendtik Ido Ambacht en Ridderkerk stonden bekend om prachtige kleding en kwaliteit.
Ook heel vriendelijke verkoopsters.
Ik hoop op een doorstart.
Wat een vreselijke tijd!

Geplaatst door Norma Morgenstond op 23 juni 2020 om 00:59

Loop er al 38 jaar langs maar ben er nog nooit ingeweest zegt genoeg.

Geplaatst door Shifra Verburg op 23 juni 2020 om 03:10

Gaat Hellevoetsluis ook dicht?
Jammer kocht ik er mooie kledi g voor mn man.

Geplaatst door Heleen Bevaart op 23 juni 2020 om 21:41

Zonde dat dit concern om valt. Ze hebben een kwaliteit van kleding en een service, die je tegenwoordig niet meer tegen komt. Ga de winkel in Nootdorp missen.

Geplaatst door Peter Goedhart op 24 juni 2020 om 09:50

Nog nooit een slecht advies gehad. Personeel keurig. Niets was te veel. Zo zonde voor Papendrecht. Kwamen er graag.

Geplaatst door Trudy Lynch op 26 juni 2020 om 08:18

Een winkel in Nootdorp met een mooie collectie waar ik graag kom. De medewerkers zijn zeer klantvriendelijk.
Dit zal echt een gemis zijn.
Heel veel sterkte voor Sybrand en alle medewerkers.

Geplaatst door Jan-Eric Lübbers op 28 juni 2020 om 23:09

Top winkel in Nootdorp! Ik hoop dat zij een doorstart maken,
Altijd vriendelijk, super service en persoonlijke benadering.
Veel succes Sybrand, Jeffrey en alle andere medewerkers.

Geplaatst door Ede Bartl op 2 juli 2020 om 14:31

Laatste nieuws









RetailTrends