Van Tilburg: 'De branche wordt met de neus op de feiten gedrukt'

Van Tilburg: 'De branche wordt met de neus op de feiten gedrukt'

Door de coronacrisis wordt de modebranche met de neus op de feiten gedrukt. Dat stelt Peter van Tilburg, eigenaar van Van Tilburg Kleding en Van Tilburg Mode en Sport in Nistelrode, in het juninummer van RetailTrends. "Je ziet dat consumenten gemakkelijk een seizoen over kunnen slaan. Een pijnlijke conclusie."

Volgens Van Tilburg zijn de gevolgen van die conclusie dat er een koude en warme sanering in de markt plaatsvindt. "Minder aanbieders, minder verkooppunten en samen op zoek gaan naar een nieuw evenwicht in de markt. Dat is wat er in de toekomst gaat gebeuren." 

De local hero denkt daarnaast dat het momenteel een zegen is om een lokale speler te zijn. "Die hebben meer uniciteit, meer schaalgrootte en toch ook de voordelen van persoonlijke aandacht en service." Grote ketens die eerder zeiden 'we hebben nu honderd winkels en volgend jaar willen we er 120 hebben', die groeistuipen heb je volgens Van Tilburg in de toekomst niet meer. "Das war einmal. Dat is een heilloze strategie."

Lees in het juninummer van RetailTrends het complete interview met Peter van Tilburg.

Reacties 1


Machiel R 22 jun, 10:12

Ik heb veel respect voor van Tilburg, mooi en zeer klantvriendelijk concept. Natuurlijk kunnen we met minder, ik denk dat we dat allemaal wel snappen. Toch denk ik dat de lockdown de oorzaak is waarom er, tijdelijk, minder besteed is. Niemand kon en ging ergens heen. De jeugd ging niet stappen of naar festivals, grote delen van de bevolking werkte thuis en kon niet naar een restaurant of theater. Een reden waarom er gewoon minder aan kleding en schoenen is uitgegeven. Nu we weer gaan werken, terrassen bezoeken en een vorkje prikken zal de fashion er de vruchten van plukken. We zijn een keer klaar met de woning opknappen.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!