Het Japanse kledingmerk Uniqlo heeft in zijn eigen hoofdstad Tokio een nieuw vlaggenschip geopend, midden in de wijk Ginza, waar het barst van de luxe winkels.
De nieuwe winkel van Uniqlo is gevestigd in een oud warenhuis uit 1984 dat opgetrokken is in een Parijse bouwstijl. Met de bouw was het de intentie van de architect om in het pand een innovatieve shoppingervaring neer te zetten, maar het resulteerde in een gebouw waar de eenheid in ontbrak. Uniqlo wilde daar verandering in brengen en gooide het pand op de schop om er een klantvriendelijke winkel van te maken.
Het Japanse kledingmerk Uniqlo heeft in zijn eigen hoofdstad Tokio een nieuw vlaggenschip geopend, midden in de wijk Ginza, waar het barst van de luxe winkels.
De nieuwe winkel van Uniqlo is gevestigd in een oud warenhuis uit 1984 dat opgetrokken is in een Parijse bouwstijl. Met de bouw was het de intentie van de architect om in het pand een innovatieve shoppingervaring neer te zetten, maar het resulteerde in een gebouw waar de eenheid in ontbrak. Uniqlo wilde daar verandering in brengen en gooide het pand op de schop om er een klantvriendelijke winkel van te maken.
Zo werd onder meer nadruk gelegd op het betonnen frame dat aan de binnenkant te zien is. Er werden ruimtelijke en visuele verbindingen aangebracht tussen de verschillende verdiepingen, zoals een entree van twee etages hoog. Daardoor werd de wijk Ginza ook betrokken bij het interieur van de winkel. Door de verbouwing kwam de schoonheid en eenvoud van het pand weer naar voren.
Uniqlo heeft winkels wereldwijd. In Nederland is het merk gevestigd op de Kalverstraat en dit najaar voegt de retailer daar een winkel in Den Haag aan toe. De kleding kenmerkt zich naar eigen zeggen door eenvoudige ontwerpen voor een betaalbare prijs.