IKEA: 'Pin-only zorgt voor meer gemak'

IKEA: 'Pin-only zorgt voor meer gemak'

Het pin-onlybeleid bij het IKEA-filiaal in Eindhoven leidt tot meer gemak en een snellere doorstroming aan de kassa's. Dat laat een woordvoerster weten in gesprek met RetailTrends. De retailer heeft naar eigen zeggen nog niet besloten of cash ook in de andere Nederlandse filialen in de ban wordt gedaan.

"De overgrote meerderheid van onze klanten in de winkel betaalt per bankpas, creditcard of cadeaukaart. Dat is eenvoudiger, sneller en veiliger dan contant betalen", aldus de woordvoerster. Bij de IKEA-vestiging in Eindhoven kan sinds september vorig jaar niet meer met contant geld betaald worden. De klanten zouden inmiddels gewend zijn aan het 'contantloos' betalen en zijn daarop voorbereid als ze naar de winkel komen. "Het komt vrijwel nooit voor dat klanten alleen in de gelegenheid zijn om met contant geld te betalen. Mocht die situatie bij hoge uitzondering zich wel voordoen, dan kijken we graag of er een passende oplossing mogelijk is. Maar in principe is het in Eindhoven echt alleen mogelijk om contantloos te betalen."

Door de veiligheidsmaatregelen omtrent het coronavirus vraagt het bedrijf ook klanten in zijn andere filialen om zoveel mogelijk te pinnen. "Maar ook in verband met de eerdergenoemde voordelen van contantloos betalen proberen we hier doorgaans zoveel mogelijk op te sturen."

Contant geld is een wettig betaalmiddel in Nederland, maar winkels zijn niet verplicht het te accepteren. Onlangs besloot kledingketen terStal brief- en muntgeld voortaan te weigeren 'wegens de veiligheid van de medewerkers'. "We dachten er al langer over na, maar door de coronacrisis hebben we deze maatregel versneld ingevoerd", aldus directeur Niek Gloudemans. Contant geld in de ban: wordt dit het nieuwe normaal?

Reacties 3


Bertha Kok 23 jun, 23:38

Belachelijk .


Anna Van Der Heide 11 aug, 17:40

Je wordt tot slaaf gemaakt..dus niks meer kopen bij ikea


David Rens 20 aug, 20:57

Schandalig ! Controle , privacy nul !!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!