Zo werkt het 'rimpeleffect' van de retail

Zo werkt het 'rimpeleffect' van de retail

Om de economische groei te peilen, kijken veel economen en analisten naar de maandelijkse salesdata van retailers. De status van de branche zou dan ook een goede graadmeter zijn voor het economisch herstel na de (tot nu toe) heftigste maanden van de coronacrisis. Maar waarom zijn de retailverkopen en het consumentenvertrouwen zo’n belangrijke indicator? Wall Street Journal legt het zogenoemde 'rimpeleffect' uit in deze video. 

 

Om de economische groei te peilen, kijken veel economen en analisten naar de maandelijkse salesdata van retailers. De status van de branche zou dan ook een goede graadmeter zijn voor het economisch herstel na de (tot nu toe) heftigste maanden van de coronacrisis. Maar waarom zijn de retailverkopen en het consumentenvertrouwen zo’n belangrijke indicator? Wall Street Journal legt het zogenoemde 'rimpeleffect' uit in deze video. 

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!