'Vakantiegeld-aanbieding slaat niet aan'

'Vakantiegeld-aanbieding slaat niet aan'

Speciale 'vakantiegeld-aanbiedingen' slaan vaak niet aan bij de consument. Dat blijkt uit onderzoek onder ruim duizend Nederlanders in opdracht van FlowFabric, expert in procesautomatisering en -optimalisatie in retail.

Zeker veertig procent zegt dat de prijs doorslaggevend is. Bijna een kwart (23 procent) staat negatief tegenover aanbiedingen die refereren aan vakantiegeld. Zij vinden het geldbelust of belerend overkomen. Slechts zeven procent vindt dit meedenkend van de retailer, dertien procent noemt het slim.

Zo'n dertig procent van de ondervraagden laat het vakantiegeld sowieso op de spaarrekening staan. Dat geldt voor meer dan de helft (53 procent) van de 65-plussers. 

 

Reacties 2


Hedwig Heeren 29 jun, 12:36

Het is sowieso niet slim om in een tijd dat veel mensen zonder vast contract het water financieel tot aan de lippen staat te refereren aan vakantiegeld alsof iedereen dat ook daadwerkelijk krijgt.


Jan Janssen 29 jun, 12:18

"Geldbelust" is inderdaad de term die bij mij altijd op komt als ik dit soort aanbiedingen zie

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!