Kledingketen terStal wil doorgroeien van 220 naar driehonderd winkels. Dat zegt directeur/eigenaar Niek Gloudemans tegen Tubantia.

Het bedrijf kreeg er de afgelopen jaren elk jaar minimaal tien winkels bij. Er werken zo'n duizend mensen bij terStal, dat net als veel andere modebedrijven wel een flinke klap kreeg door de coronacrisis. Een kwart van de winkels was twee weken dicht. Doordat de omzet van maart tot en mei te hoog was, komt terStal niet in aanmerking voor een tegemoetkoming in de loonkosten. Dat betekent dat terStal een miljoen euro netto moet terugbetalen. "In de periode maart tot en met mei komt bij ons het meeste geld binnen, meer dan de 25 procent die door de overheid als kwartaalgemiddelde wordt genomen. Heel zuur", zegt Gloudemans.

Online groeit het bedrijf flink. Het aantal bestellingen liep op tot tweehonderdduizend per jaar. Daardoor was een nieuw distributiecentrum noodzakelijk. "We waren er niet de eerste mee, maar met verkopen via online maken we een grote inhaalslag", aldus Gloudemans. "Vorig jaar kwam zeven procent van onze omzet uit online verkopen, dit jaar minimaal tien procent en volgend jaar moet het vijftien procent zijn."