Advertorial: Decathlon garandeert social distancing met digitale klantenteller

Advertorial: Decathlon garandeert social distancing met digitale klantenteller

Nog steeds staat social distancing voorop in de strijd tegen COVID-19. Het beperken van het aantal personen in je winkel, is alvast één belangrijke maatregel in deze nieuwe realiteit. Decathlon zet de digitale klantenteller in om de veiligheid voor klant en medewerker te garanderen.

 

DOBIT, een familiebedrijf gespecialiseerd in digitale communicatie, ontwikkelde de ‘digitale klantenteller’ om retailers te ondersteunen en een veilige winkelomgeving te garanderen voor klant en medewerker. “Het inzetten van een full-time medewerker om het bezoekersaantal in je winkel te monitoren, is zowel financieel als organisatorisch niet evident”, aldus Nele Bruers, Instore Experience Specialist bij DOBIT.

De digitale klantenteller biedt een mooi alternatief. “Het monitoren van het aantal personen in je winkel verloopt met de digitale klantenteller volledig automatisch. Slimme sensoren registreren het aantal binnenkomende en buitengaande klanten. Op basis van deze real-time informatie toont een digitaal scherm aan de ingang van je winkel een ‘stop’ of ‘go’ bericht aan de wachtende klant.”

De digitale klantenteller voorkomt hiermee extra workload voor je winkelmedewerkers. “Je winkelmedewerkers richten zich opnieuw 100% op hun dagdagelijks werk terwijl ook je deurbeleid on point blijft”, aldus Nele. 

Uitbreidingen mogelijk
Een duidelijk ‘stop’ of ‘go’ bericht is het hoofddoel van het digital signage scherm aan de ingang. “Om mensen effectief te doen stoppen indien de maximale capaciteit bereikt werd, moet dit ‘stop’ bericht prominent aanwezig zijn op het scherm. Dit wil echter niet zeggen dat je - bijvoorbeeld in een kleinere zone onderaan het scherm - ook andere communicatie kan voeren. Zo leent het scherm zich tegelijkertijd ook perfect om de corona-maatregelen nog eens extra in de kijker te zetten.”


Daarnaast zijn ook andere toevoegingen mogelijk. “We hebben al heel wat testen gevoerd. Hieruit blijkt bijvoorbeeld dat het toevoegen van een audioboodschap een meerwaarde is. Door audio toe te voegen - van een ‘bieb’ tot een gesproken bericht - vestig je extra aandacht op je boodschap waarop de klant ook sneller geneigd is om zijn of haar gedrag hiernaar aan te passen. Wat bijvoorbeeld ook kan is de toestroom per minuut te begrenzen om een mooie spreiding van het aantal personen per vierkante meter te garanderen.” 

De winkelmedewerker heeft via een applicatie op de mobiele telefoon te allen tijde controle over de telling. “Door deze koppeling met een app, is het ook mogelijk om bijvoorbeeld een notificatie te sturen naar de winkelmedewerkers indien de maximale capaciteit bereikt werd.”

Je kan nóg een stapje verder gaan: “Door een automatische aansturing van de deuren te integreren met de telling, kan je klant er écht niet meer omheen. Indien de maximale capaciteit bereikt werd, toont het signage scherm aan de ingang een ‘stop’ bericht én blijven de deuren gesloten totdat de klant weer groen licht krijgt.”

Meer informatie?
Meer informatie over de mogelijkheden voor jouw winkel? Contacteer ons via info@dobit.com of bezoek onze website.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in