Petrol: 'In een crisis is het van belang om een kameleon te zijn'

Petrol: 'In een crisis is het van belang om een kameleon te zijn'

In een crisis is het van belang om wendbaar en flexibel te zijn, zodat je snel op ontwikkelingen in kan spelen en een kameleon kunt zijn. Dat stelt ceo Elwin Flint van Petrol in een gesprek met RetailTrends.

"In de Europese landen die op slot moesten, hebben wij ook onze problemen gehad", vertelt Flint. Het merk heeft zelf geen monobrandstores, maar ligt in 2800 winkels verspreid over 21 landen in de schappen. "Maar de goede relatie tussen winkelier en het bedrijf die we de afgelopen jaren hebben opgebouwd, werpt tijdens zo'n crisis zijn vruchten af. Daardoor overleef je samen deze tijd wat beter", aldus Flint. 

"Wij zijn altijd met iedereen in gesprek gebleven. Nu de landen weer opengaan, zie je dat de verkopen weer aantrekken. Zo komen wij als winnaar van de verliezers uit de crisis", vertelt Flint. Net als veel andere merken ziet de ceo het niet gebeuren dat Petrol dit jaar zijn initiële omzetverwachting haalt. "We hebben meer een langetermijnvisie. We kijken niet op één jaar, maar op drie tot vijf jaar. Dit jaar zal anders zijn dan anders, maar we blijven een kerngezond bedrijf."

Lees op RetailTrends het complete interview met Flint over de nieuwe weg die Petrol is ingeslagen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!