Amazon is ook dit jaar het meest waardevolle merk ter wereld, blijkt uit onderzoek van pr-bedrijf WPP en dataconsultant Kantar. De Amerikaanse webreus moest tijdens de eerste maanden van de pandemie zijn logistieke grenzen opzoeken, maar hield zich goed staande en wist nog meer consumenten aan zich te binden. Ook merken als Apple (plek 2), Alibaba (plek 6) en McDonald’s (9) deden het afgelopen jaar goede zaken. In onderstaande infographic vind je een overzicht van de meest waardevolle merken en sectoren, de grootste stijgers en de beste nieuwkomers. Klik hier voor een grotere versie.
Amazon is ook dit jaar het meest waardevolle merk ter wereld, blijkt uit onderzoek van pr-bedrijf WPP en dataconsultant Kantar. De Amerikaanse webreus moest tijdens de eerste maanden van de pandemie zijn logistieke grenzen opzoeken, maar hield zich goed staande en wist nog meer consumenten aan zich te binden. Ook merken als Apple (plek 2), Alibaba (plek 6) en McDonald’s (9) deden het afgelopen jaar goede zaken. In onderstaande infographic vind je een overzicht van de meest waardevolle merken en sectoren, de grootste stijgers en de beste nieuwkomers. Klik hier voor een grotere versie.