Het Nederlandse streetwear merk Clan de Banlieue wil de internationale markt bestormen. Dat vertelt head of marketing Suelly Mendes in een interview met RetailTrends.
Het Rotterdamse label ging onlangs een samenwerking aan met sport- en schoenenketen Foot Locker, waar de Banlieue-shirts, -hoodies en -trainingspakken in de schappen komen te liggen. "Met 2500 winkels over de hele wereld zorgt die samenwerking voor meer exposure en bekendheid voor ons label", aldus Mendes. "We zien het als een portaal naar de internationale markt."
Daarnaast opende Clan de Banlieue in juni een tweede brandstore, in Amsterdam. Als toeristenstad een opstapje naar andere landen, stelt de head of marketing. "Voorlopig zullen we waarschijnlijk geen Nederlandse brandstores meer openen, maar ligt onze focus internationaal." Vooral in België, Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië ziet het merk potentie. In die landen worden volgens Mendes de opties onderzocht. "Persoonlijk denk ik: laten we ook richting de Verenigde Staten gaan. Maar voor nu is Europa het doel."
Banlieue. Het is de Franse benaming voor de buitenwijk van een grote stad, zoals die in Parijs, maar ook in New York of - dichter bij huis - Rotterdam. Woonwijken die vaak gebukt gaan onder een negatief imago. Niet als het aan Richard Lopes Mendes ligt. Met zijn kledingmerk Clan de Banlieue brengt hij juist een ode aan de buitenwijk en de multiculturele samenleving. Lees het hele artikel hier.
Reacties 0