Het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA) organiseert op 22 maart het Retailcafé Samen sterker! De kracht van het delen van informatie in retail. Tijdens dit retailcafé staat het sturen op basis van informatie centraal. Als ondernemers kennis, cijfers en informatie met elkaar delen, kun je wel degelijk succesvol zijn, aldus het NIMA.
Kan bijvoorbeeld een samenwerkingsverband van meer dan honderd aangesloten boekhandels een commercieel succes zijn zonder inzet van een franchise formule? Ja, de boekhandels van Libris en Blz. bewijzen dat het kan. “Als zelfstandige ondernemers kennis delen en iedere individuele winkel hierdoor een prestatieverbetering kan laten zien, waarom kunnen vestigingen en filialen die aangesloten zijn op een (franchise-)formule dat dan niet?”
Bij kantoorboekhandel Arends Boek & Kantoor in Arnhem zullen Caroline Damwijk (directeur mediadivisie van Intres) en Everhard Arends (Blz.-ondernemer) in op de materie. Meer informatie op RetailAgenda.
Retailcafé: de kracht van informatie delen
Gepubliceerd op 23 februari 2006 om 00:00
Reacties 0