Zalando verwacht meer winst door coronacrisis

Zalando verwacht meer winst door coronacrisis

Webwinkel Zalando stelt zijn winstverwachting voor dit jaar naar boven bij. Door de coronacrisis kopen veel meer mensen hun kleding online.

Zalando gaat nu uit van een aangepaste brutowinst van 250 tot 300 miljoen euro en een omzetstijging van vijftien tot twintig procent. Eerder hield het bedrijf rekening met een bedrijfsresultaat van 100 tot 200 miljoen en tien tot twintig procent meer omzet.

Zalando verwelkomde in het tweede kwartaal ruim drie miljoen nieuwe klanten. Ook sloten meer merken en winkels zich aan bij het Zalando-platform, tussen april en juni waren dat er 180. Vanaf augustus is het Zweedse designmerk Arket (H&M) beschikbaar voor alle Zalando-klanten. Verder treedt het Nederlandse Nelson Schoenen toe tot het partnerprogramma. Een groot deel van het assortiment is vanaf vandaag via Zalando in Nederland te koop. Daarna volgen België en Duitsland.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!