Drogist schiet tekort bij hoofdpijn

Drogisten en supermarkten die receptloze medicijnen verkopen, schieten ernstig tekort op het gebied van voorlichting. Dat beweert de Consumentenbond naar aanleiding van een onderzoek. Drogisterijen hebben net als apotheken een vragenlijst die de verkoper een beeld moet geven van de gezondheidsklachten van een klant. Daar wordt echter nauwelijks gebruik van gemaakt.

Bovendien is in een code voor de drogisterijbranche bepaald dat bij het afrekenen gevraagd moet worden of de klant nog adviezen over het gebruik van het gekochte medicijn. Als door de Consumentenbond ingezette klanten echter naar een middel tegen hoofdpijn vroegen, kregen zij regelmatig zonder vragen een middel aangereikt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!