Nederlanders gaven 480 miljoen uit bij buitenlandse webwinkels

Nederlanders gaven 480 miljoen uit bij buitenlandse webwinkels

Nederlandse consumenten hebben in het eerste kwartaal 480 miljoen euro uitgegeven bij buitenlandse webwinkels in de Europese Unie. Dat is 18,8 procent meer dan in hetzelfde kwartaal van 2019, meldt het CBS op basis van lopend onderzoek.

De online-aankopen zijn berekend uit de btw-aangiften. Bedrijven die vanuit andere landen producten aan Nederlandse consumenten verkopen, zijn verplicht om in Nederland een btw-aangifte in te dienen. Hierbij geldt een drempelbedrag van honderdduizend euro per jaar.

De aankopen van Nederlanders bij Europese webwinkels vormen een relatief klein deel van de consumptieve bestedingen. Het ging in 2018 om nog geen twee procent van de totale Nederlandse detailhandelsomzet.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!